L322 2008 draagarmen origineel of imitatie

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Busa83
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2021 19:09
Locatie: Voorne putten

L322 2008 draagarmen origineel of imitatie

Bericht door Busa83 »

Beste RR rijders

Ik heb gemerkt dat enkele rubbers van de voorste draagarmen geen 2 jaar meer meegaan. Nu kan je kiezen voor origineel Land Rover en dan 335 ex btw betalen voor een onderste (rechte) draagarm of voor een ander merk zoals bv Moog, Meyle, Delphi of ABS kiezen.

Voorheen koos ik altijd voor een van de bovenstaande merken en dat beviel gewoon goed. Maar dit waren dan ook "normale" auto's en wogen geen 2500kg.

Iemand hier al ervaring met bovenstaande merken?

Groet Jeroen
Wacht niet met genieten tot later, want als later eerder komt ben je te laat.
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: L322 2008 draagarmen origineel of imitatie

Bericht door jeroen »

Hallo

Gewoon een van de imitatie merken bestellen.ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
En scheelt een hoop geld
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: L322 2008 draagarmen origineel of imitatie

Bericht door RuwanDTS »

Mee eens.

Volgens mij zijn Meyle en Delphi goeie alternatieven.
Busa83
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2021 19:09
Locatie: Voorne putten

Re: L322 2008 draagarmen origineel of imitatie

Bericht door Busa83 »

Top bedankt.

Heb eens een test gezien op youtube, van de losse fuseekogel van Moog tegenover Delphi en nog een merk. Waarbij Delphi exact overeenkwam met origineel was de pasvorm niet helemaal, zat teveel ruimte in het gat waar de fuseekogel in komt, en er zat weinig vet in het hoesje. Die van Moog pastte perfect en zat vol vet.

Ik heb ergens gelezen dat Delphi de draagarmen etc maakt voor Landrover en landrover er zelf zijn naam op "plakt"

Inieder geval goed om te weten dat dit spul voor de Landrover gewoon ook zijn werk doet, bedankt voor de feedback.
Wacht niet met genieten tot later, want als later eerder komt ben je te laat.
Plaats reactie