Air suspension inactive - all comms L322 2002

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
RickRR
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2021 23:30

Air suspension inactive - all comms L322 2002

Bericht door RickRR »

Dag,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag hulp vragen van de ervaren l322 sleutelaars!

Na een foutmelding in de luchtvering "Air Suspension Inactive" bleek na uitlezen "luchtdruk statisch bij vullen". Compressor kapot. De zuigerveer was versleten en had krassen in de cilinder van de compressor gemaakt. Zowel de cilinder als de zuigerveer vervangen en de pomp maakt weer druk.

Maar nu alles weer werkt valt op dat de compressor niet voor niets versleten was. Hij blijft continu draaien, slaat af, laat lucht aflopen, en begint weer te draaien.
Het systeem is lek vrij!

Iemand ervaring met dit euvel? Ik zou de luchtvering willen recalibreren met All Comms software. Deze heb ik besteld en is onderweg uit de USA

Alvast hartelijk dank!
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Air suspension inactive - all comms L322 2002

Bericht door RuwanDTS »

Hi en welkom op het forum,

Ik zou zelf de boel nog eens weer uit gaan lezen, als je de uitleestool hebt.

Een aantal aandachtspunten:

-De Compressor (die heb je reeds gemaakt)
-De luchtbalgen zelf (vering)
Er kunnen scheurtjes ontstaan in de luchtbalg waardoor deze langzaam leeg loopt
-De ventielen distributieblok
Deze zorgt ervoor dat de lucht verdeeld wordt naar de luchtbalgen, volgens mij eentje voor en eentje achter

Staat de auto nu wel op niveau?
Wat gebeurd er als je de auto een dag stil laat staan, blijft de auto op hetzelfde niveau?
Krijg je nog meldingen in het display te zien?

Mogelijk om eerst alle foutcodes uit te lezen en te resetten/verwijderen en dan kijken of de compressor het nog steeds continue doet.

Gr. Ruwan
Plaats reactie