Ik ben zeer tevreden over mijn groene p38, heb hem nu 10 maanden. Ik weet wat de reputatie is en heb ook nog heel wat moderner spul maar toen deze auto rond reed in de jaren 90 ben ik er verliefd op geworden. Nu heb ik de luchtvering laten vervangen. Ik gebruik hem in het weekend om met een auto ambulance mijn auto's die niet over de weg mogen te vervoeren. Hoewel dat is het plan moet nu nog E achter B halen maar dat staat op het program voor de laatste 2 weken van November.
Alleen geeft hij bij het starten nu allerlei foutcodes die nadat ik mijn sleutel weer een paar keer in het startslot van stand verander verdwijnen. Hij start dan wel maar zegt dat de motor stuk is. Hij loopt als een zonnetje dus ook dat is niet waar. Het is een 1997 4.6 HSE.
Enig idee hoe dit op te lossen?
luchtvering vervangen nu foutmeldingen
luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Landrover P38 4.6 HSE 1997 oktober model jaar 98
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Meestal als er diverse fouten zonder echt probleem als melding komen heeft je Becm computer een probleem.deze verzorgt de meldingen in je berichten centrum.Wat heb je nog meer voor meldingen?
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Als ik dan parkeer motor uit zegt hij schuifdak open kom ik net achter
Landrover P38 4.6 HSE 1997 oktober model jaar 98
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Heb ramen opnieuw ingesteld dus nu nog 2 foutmeldingen.
Schuifdak niet ingesteld
Motor defect
Dus sleutel eruit opendrukken afstandsbediening en starten
Dus als ik weet hoe die laatste fout eruit moet ga ik zoevend naar de 238.000 km. Hij staat nu op 225711 km bij 238 moet hij een beurt krijgen
Schuifdak niet ingesteld
Motor defect
Dus sleutel eruit opendrukken afstandsbediening en starten
Dus als ik weet hoe die laatste fout eruit moet ga ik zoevend naar de 238.000 km. Hij staat nu op 225711 km bij 238 moet hij een beurt krijgen
Landrover P38 4.6 HSE 1997 oktober model jaar 98
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Die laatste fout van motor defect is geen fout.dit is van je
Immobiliser.telkens als je de sleutel langers als ik meen 30seconde uit het contactslot hebt gehad gaat je startblokkering erop staan en moet je op de handzenderknop drukken om deze weer op te heffen.sommige bouwjaren hebben dit.dit is dus geen fout.mss kunnen ze met land rover testbook dit veranderen
Immobiliser.telkens als je de sleutel langers als ik meen 30seconde uit het contactslot hebt gehad gaat je startblokkering erop staan en moet je op de handzenderknop drukken om deze weer op te heffen.sommige bouwjaren hebben dit.dit is dus geen fout.mss kunnen ze met land rover testbook dit veranderen
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Oké dank je wel. Nu dus nog het schuifdak. Op dit forum gevonden hoe de ramen weer gereset worden 3 sec vast houden op en neer werkt dus. Maar je kunt niet het schuifdak drie seconden vast houden in een positie dan gaat hij namelijk open naar boven hij klapt als het ware open. Dat hoort ook zo maar hij is dan niet dicht of heb ik dat fout?
Landrover P38 4.6 HSE 1997 oktober model jaar 98
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Porsche Cayenne 4.5 S 2006
Lancia Thesis 2.4jtd 2007
BMW m3 e 92 2008
BMW 523i uit 99
BMW 525 station uit 2001
Re: luchtvering vervangen nu foutmeldingen
Normaal moet je deze ook zo inhouden,eerst helemaal naar achteren en vasthouden,dan naar voren en vasthouden,dan gaat hij daarna op kiepstand en dan weer naar onderen.normaal als alle eindpunten goed werken moet deze ingesteld zijn.komt wel eens voor dat je het een keer moet herhalen.