Problemen met... de luchtvering - range rover p38
Problemen met... de luchtvering - range rover p38
Na een lange lijdensweg na aanschaf ( zie eerdere) topics.. nu toch APK op de Range Rover P38 en rijdend.. maar de luchtvering blijft een probleem. Hij lekt niet.. gaat nu alleen in terreinstand .. dus hoog ..zakt in na stilstand na 10 minuten ..maar soms na een week pas!, kleppenblok is gereviseerd, compressor . Schakelaar op dashboard brandt niet.. gaat alleen dus in hoogste stand. Wie wil er ( tegen betaling natuurlijk) hier na kijken . Regio noord holland. Mijn technische kennis gaat dit te boven. Of heeft de gouden tip Gr Harry
PS mijn dochter had op prikkers op Facebook ook een lijntje uitgezet.
PS mijn dochter had op prikkers op Facebook ook een lijntje uitgezet.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
- Locatie: Groningen
Re: Problemen met... de luchtvering
gouden tip; uitlezen
Gouden tip 2; alles testen met zeepsop. En luisteren naar afblazen bij kleppenblok
En; relais eas verwijderen om nivellering te staken (ff Google op eas relais om u goed in te lezen)
Als het dan nog niet gediagnosticeerd is.... mag u me PM doen (doen we alles nog eens over qua diagnose, vragen we wel vergoeding voor; dat geld gebruiken we in onze RRC)
Gouden tip 2; alles testen met zeepsop. En luisteren naar afblazen bij kleppenblok
En; relais eas verwijderen om nivellering te staken (ff Google op eas relais om u goed in te lezen)
Als het dan nog niet gediagnosticeerd is.... mag u me PM doen (doen we alles nog eens over qua diagnose, vragen we wel vergoeding voor; dat geld gebruiken we in onze RRC)
Groet Marcel
Re: Problemen met... de luchtvering
Je kan eens proberen de electronica die bij de compressor zit te vervangen en anders het relais naast de bestuurdersstoel.
ik heb eventueel nog de electronica liggen ergens.
ik heb eventueel nog de electronica liggen ergens.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Re: Problemen met... de luchtvering
Je kan gewoon in de hoge stand blijven rijden schijnbaar, ik kwam vanmiddag op de ring A10 een P38 tegen die in de hoge stand stond en gewoon rond de 100 reed
Mijn discovery gaat gelijk piepen als ik dat doe.
Mijn discovery gaat gelijk piepen als ik dat doe.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
- Locatie: Groningen
Re: Problemen met... de luchtvering
Rijden in de hoogste stand op die snelheid?
Kan vast, wellicht akoestisch signaal gedempt e /o alarmen omzeilt.
Eerder denk ik aan spiraalveren welke hoger zijn; velen hebben het prachtige eas systeem vervangen
Kan vast, wellicht akoestisch signaal gedempt e /o alarmen omzeilt.
Eerder denk ik aan spiraalveren welke hoger zijn; velen hebben het prachtige eas systeem vervangen
Groet Marcel
Re: Problemen met... de luchtvering
Hoi Allen,
Mag ik dit toppic gebruiken voor mijn eas uitdagingen?
Vakantie reisdag 1: na 2uur ongeveer: PIEP: EAS fault, max 55km/h rijden. Langzaam zakt de hele auto in tot ie voor en achter op de rubbers ligt. Reset gedaan. ( bij dealer)
Reisdag 2, na 4 uur: PIEP, eas fault. Geen snelheids belerking deze keer. Voor blijft hoog, achter zakt helemaal in...
Iemand een paar tips in hoe dit aan te vliegen??
(Ik zit in Bretagne, Frankrijk)
Groet
Bart
Mag ik dit toppic gebruiken voor mijn eas uitdagingen?
Vakantie reisdag 1: na 2uur ongeveer: PIEP: EAS fault, max 55km/h rijden. Langzaam zakt de hele auto in tot ie voor en achter op de rubbers ligt. Reset gedaan. ( bij dealer)
Reisdag 2, na 4 uur: PIEP, eas fault. Geen snelheids belerking deze keer. Voor blijft hoog, achter zakt helemaal in...
Iemand een paar tips in hoe dit aan te vliegen??
(Ik zit in Bretagne, Frankrijk)
Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Re: Problemen met... de luchtvering
Hoi Bart
Kunnen tal van dingen zijn.Uitlezen en dan kijken wat eruit komt.Anders ga je in teveel
verschillende zaken zoeken.
Kunnen tal van dingen zijn.Uitlezen en dan kijken wat eruit komt.Anders ga je in teveel
verschillende zaken zoeken.
Re: Problemen met... de luchtvering
Hoi Jeroen,
Thx
Hopelijk kan ik vandaag iemand vinden die kan uitlezen!
Groet
Bart
Thx
Hopelijk kan ik vandaag iemand vinden die kan uitlezen!
Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
- Locatie: Groningen
Re: Problemen met... de luchtvering
Uitlezen inderdaad de remedie.
Mocht dat niet lukken zijn er wat simpele testen;
Zeepsop bij balgen, aansluitingen, kleppenblok
Ff compressor voelen of deze erg heet is (wijst op overbelasting)
Bij hete compressor op zoek naar oorzaak, lekkage in systeem of slijtage compressor
Dan is er aardig wat uit te sluiten, maar uitlezen is ws effectiever
Mocht dat niet lukken zijn er wat simpele testen;
Zeepsop bij balgen, aansluitingen, kleppenblok
Ff compressor voelen of deze erg heet is (wijst op overbelasting)
Bij hete compressor op zoek naar oorzaak, lekkage in systeem of slijtage compressor
Dan is er aardig wat uit te sluiten, maar uitlezen is ws effectiever
Groet Marcel
Re: Problemen met... de luchtvering
Hoi allen,
Ik heb software voor mijn labtop een een kabel gekocht. Dus, als de auto door de heren A & WB weer thuis afgeleverd is, ga ik hem uitlezen.
Er lijkt geen lek te zijn, want de auto blijft gewoon op hoogte na een nacht stilstand. Mischien is de pomp aan revisie toe?
Ik zag dat de achterste balgen niet lek zijn, maar wel aan vervanging toe. Dus dacht de pomp en het kleppenblok preventief te reviseren en de achterste balgen preventief te vervangen. En dan eens kijken of de fout terug komt!
Dank voor de reacties tot nu toe!
Ps: mocht je twijfelen om je P38 in te ruilen voor een Fiat 500 X.... DOE HET NIET, NU NIET, MORGEN NIET, NOOIT NIET!!
Ik heb software voor mijn labtop een een kabel gekocht. Dus, als de auto door de heren A & WB weer thuis afgeleverd is, ga ik hem uitlezen.
Er lijkt geen lek te zijn, want de auto blijft gewoon op hoogte na een nacht stilstand. Mischien is de pomp aan revisie toe?
Ik zag dat de achterste balgen niet lek zijn, maar wel aan vervanging toe. Dus dacht de pomp en het kleppenblok preventief te reviseren en de achterste balgen preventief te vervangen. En dan eens kijken of de fout terug komt!
Dank voor de reacties tot nu toe!
Ps: mocht je twijfelen om je P38 in te ruilen voor een Fiat 500 X.... DOE HET NIET, NU NIET, MORGEN NIET, NOOIT NIET!!
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!