verwarmingskachel range rover sport

Range Rover Sport L320 – Technisch forum voor de 1e generatie Range Rover Sport (bouwjaar 2005 - 2013)
Plaats reactie
marcrrs
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2013 22:57

verwarmingskachel range rover sport

Bericht door marcrrs »

Iets geks met de verwarming aan de hand van de Range rover Sport 2005, soms werken de ventilatoren normaal en soms doen ze niets het gebeurt dat ze inneens opspringen zelfs als niet aan het bedieningspaneel aan het draaien ben ? waar moet ik gaan zoeken naar het euvel?
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: verwarmingskachel

Bericht door stephen j »

Bedrading, schakelaar, temperatuursensor? Heb je de verwarming op automatisch staan?
marcrrs
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2013 22:57

Re: verwarmingskachel

Bericht door marcrrs »

Er kan wel wat fout gaan precies! de verwarming staat bij mij nooit op automaat, iemand vertelde ook dat het de weerstand zou kunnen zijn, heb jij een idee waar die zit en wat ik moet losschroeven om erbij te kunnen?
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: verwarmingskachel

Bericht door stephen j »

Ik zal eens even op onderzoek uitgaan..
Gebruikersavatar
Rangeerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2015 15:08
Locatie: Utrecht

Re: verwarmingskachel

Bericht door Rangeerman »

Zelfde probleem bij ons ook, maar niet heeel regelmatig. Toch is het knap irritant. Ik wil het ook graag fixen, want mijn vrouw wordt een beetje onzeker over de wagen door zo´n storing (gedachte: wat kan er allemaal nog meer misgaan?)..
Het gebeurt bij ons tijdens korte en iets langere ritten.
Oorzaak: geen idee...
We didn't know if the rover could climb up or down the hills of the crater.

Steven Squyres
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: verwarmingskachel

Bericht door stephen j »

De weerstand (final stage resistor) zit ergens achter het dashboard, lastig om bij te komen. Kijk ook naar de thermostaat en de zekeringen. Storingen aan de verwarming hebben over het algemeen geen invloed op het normaal functioneren van de auto, m.a.w. niet bang zijn andere storingen. ;)
Gebruikersavatar
Rangeerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2015 15:08
Locatie: Utrecht

Re: verwarmingskachel

Bericht door Rangeerman »

stephen j schreef:De weerstand (final stage resistor) zit ergens achter het dashboard, lastig om bij te komen. Kijk ook naar de thermostaat en de zekeringen. Storingen aan de verwarming hebben over het algemeen geen invloed op het normaal functioneren van de auto, m.a.w. niet bang zijn andere storingen. ;)

OK, dank je Stephen!

Het gaat voorlopig wel goed, geen andere dingen kapot en het probleem is weg sinds we de auto nog eens in een garage gebracht hebben met specifieke aanwijzigingen over het probleem.
We didn't know if the rover could climb up or down the hills of the crater.

Steven Squyres
Plaats reactie