Hallo allen,
ik ben benieuwd of je storing verholpen is ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Op lpg liep hij perfect en nu staat hij wat te ploffen en pakt slecht op
Alle tips zijn welkom
mvg Ward
Motor loopt slecht na LPG uitbouw - Range Rover Classic
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 aug 2012 22:08
Re: Motor loopt slecht na LPG uitbouw
Hai Ward,
Auto staat nog bij de dokter,maar problemen zijn bijna verholpen.
Had zowieso verkeerde bougies geplaatst,en er waren een aantal senoren slecht,motor verzoop in de benzine.
Als ik de RR weer ga halen zal ik hier even plaatsen wat er precies aan gebeurd is,maar ik ga er derhalve maar vanuit dat de auto gewoon door de vorige eigenaar niet in goede conditie is gehouden....maar ja dat had ik kunnen weten
Groetjes,
Martijn
Auto staat nog bij de dokter,maar problemen zijn bijna verholpen.
Had zowieso verkeerde bougies geplaatst,en er waren een aantal senoren slecht,motor verzoop in de benzine.
Als ik de RR weer ga halen zal ik hier even plaatsen wat er precies aan gebeurd is,maar ik ga er derhalve maar vanuit dat de auto gewoon door de vorige eigenaar niet in goede conditie is gehouden....maar ja dat had ik kunnen weten
Groetjes,
Martijn
Re: Motor loopt slecht na LPG uitbouw
Range Rover is weer in orde !
Ontsteking stond goed afgesteld dus dat was niet het probleem.
Grootste oorzaak was een vies gasklephuis en verstopte injectoren. Deze zijn ultrasoon gereinigd en gaf direct beter resultaat.
Verder koelwatertemp sensor vervangen en gasklephuis afgesteld.
Auto rijd weer heerlijk !
Ontsteking stond goed afgesteld dus dat was niet het probleem.
Grootste oorzaak was een vies gasklephuis en verstopte injectoren. Deze zijn ultrasoon gereinigd en gaf direct beter resultaat.
Verder koelwatertemp sensor vervangen en gasklephuis afgesteld.
Auto rijd weer heerlijk !
Re: Motor loopt slecht na LPG uitbouw
Dus weer een blijde rijder op de weg! Veel plezier .
EFI is een mooi systeem, maar je zoekt je een hoedje bij een storing, sensor hier en een sensor daar............alles gaat via je ECU.........maar wel zuiniger rijden!
Nou , veel storings vrije km,s !
Groet Michel WaZ
EFI is een mooi systeem, maar je zoekt je een hoedje bij een storing, sensor hier en een sensor daar............alles gaat via je ECU.........maar wel zuiniger rijden!
Nou , veel storings vrije km,s !
Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
- iwema-lpg
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 aug 2013 10:51
- Website: http://www.iwemalpg.com
- Locatie: Eindhoven
Re: Motor loopt slecht na LPG uitbouw
Goed om te horen dat je probleem is verholpen.
Ik wil bij deze het volgende nog even onder de aandacht brengen:
Deze motoren kunnen met een computer worden uitgelezen!!!
Sinds de verandering van de belasting wetgeving voor klassieke auto's zie ik veel 3.5 EFI met benzine problemen.
Vaak werkt het systeem wel maar loopt de motor niet goed; onvoldoende vermogen/hoog brandstof verbruik.
het blijkt dan regelmatig dat de ECU wel werkt maar niet binnen de specificaties.
Vele beginnen dan de luchtmassameter te verstellen.
NOOIT DOEN!
Laat eerst de ECU testen.
Dit kan met de ECU in de auto en kost ongeveer 30 minuten.
De ECU's zijn nu ongeveer 25 tot 30 jaar oud en de elektronica heeft zijn beste tijd gehad.
Door de ECU te reviseren gaat de motor weer goed (binnen de specificaties) lopen.
Indien de luchtmassa meter is versteld loop de motor na reparatie van de ECU extreem rijk.
Deze dient dan opnieuw te worden afgesteld.
Bij een reparatie kunnen bepaalde componenten worden vervangen door modernere en beter werkende varianten.
Het resultaat is dan een zuinigere, soepelere motor met betere rijeigenschappen.
Ook de ontsteking kan worden afgesteld.
Naast het ontstekingstijdstip kan ook de vervroeging en de puls voor de ontsteking worden afgesteld.
Alleen als deze allemaal goed staan afgesteld kan de motor perfect lopen.
Hugo
Iwema enterprise
Ik wil bij deze het volgende nog even onder de aandacht brengen:
Deze motoren kunnen met een computer worden uitgelezen!!!
Sinds de verandering van de belasting wetgeving voor klassieke auto's zie ik veel 3.5 EFI met benzine problemen.
Vaak werkt het systeem wel maar loopt de motor niet goed; onvoldoende vermogen/hoog brandstof verbruik.
het blijkt dan regelmatig dat de ECU wel werkt maar niet binnen de specificaties.
Vele beginnen dan de luchtmassameter te verstellen.
NOOIT DOEN!
Laat eerst de ECU testen.
Dit kan met de ECU in de auto en kost ongeveer 30 minuten.
De ECU's zijn nu ongeveer 25 tot 30 jaar oud en de elektronica heeft zijn beste tijd gehad.
Door de ECU te reviseren gaat de motor weer goed (binnen de specificaties) lopen.
Indien de luchtmassa meter is versteld loop de motor na reparatie van de ECU extreem rijk.
Deze dient dan opnieuw te worden afgesteld.
Bij een reparatie kunnen bepaalde componenten worden vervangen door modernere en beter werkende varianten.
Het resultaat is dan een zuinigere, soepelere motor met betere rijeigenschappen.
Ook de ontsteking kan worden afgesteld.
Naast het ontstekingstijdstip kan ook de vervroeging en de puls voor de ontsteking worden afgesteld.
Alleen als deze allemaal goed staan afgesteld kan de motor perfect lopen.
Hugo
Iwema enterprise