Range Rover P38 2.5 Diesel vs 4.6 Automaat

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
4x4 Factor
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:31

Re: Range Rover P38 2.5 Diesel vs 4.6 Automaat

Bericht door 4x4 Factor »

Een 4HP24 heeft een andere koppelomvormer, en een andere oliepomp en een 4HP24 is langer dan een 4HP22 als je die in een DSE wil zetten moet je dus de motor naar voren plaatsen of de tussenbak naar achter en de aandrijfassen aanpassen....

beide niet echt interessant.

Een beter optie is het om het binnenwerk van de 4HP22 te versterken. Naar wat ik begrepen heb wordt er dan min of meer een 4HP24 binnenwerk in gezet.

Voor automaatbak issues ga ik altijd naar Peter de Koning
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Xroader »

4x4 Factor schreef:Een 4HP24 heeft een andere koppelomvormer, en een andere oliepomp en een 4HP24 is langer dan een 4HP22 als je die in een DSE wil zetten moet je dus de motor naar voren plaatsen of de tussenbak naar achter en de aandrijfassen aanpassen....

beide niet echt interessant.

Een beter optie is het om het binnenwerk van de 4HP22 te versterken. Naar wat ik begrepen heb wordt er dan min of meer een 4HP24 binnenwerk in gezet.

Voor automaatbak issues ga ik altijd naar Peter de Koning
Wegens de problemen die je vernoemd heb ik maar de moeite niet gedaan, en ik rij nu nog steeds met de originele automaat, gaat voor het ogenblik heel goed. problemen heb ik wel al gehad met de viscokoppeling, en met het achterdiff, zijn beide al vernieuwd, nu grootste probleem, twee volledig geriviseerde eas kleppenblokken, Met de ene zakt de voorkant, met de andere de achterkant!? :o
Range Rover P38 2.5TD 1996
4x4 Factor
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:31

Re: Range Rover P38 2.5 Diesel vs 4.6 Automaat

Bericht door 4x4 Factor »

wat ook vaak mis gaat en dan de automaat molt is dat de ketting van de tussenbak over de tandwielen slipt, kan zowel bij 4HP22 als bij 4HP24 de OVC slopen waardoor je alleen nog in 1 en R op kunt trekken.

achterdiff uit een 4,6 met TC is een 4pin diff, die zijn sterker.
alle anderen hebben achter 2pin, en voor allemaal 2pin

Zeker weten dat je de spoelen op de juiste plek op de kleppen gemonteerd hebt bij die gereviseerd blokken?
Peter
Beheerder
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 nov 2009 14:33

Re: Range Rover P38 2.5 Diesel vs 4.6 Automaat

Bericht door Peter »

Vervolg inzake EAS probleem:
viewtopic.php?f=12&t=1616
Plaats reactie