Melding Contactsleutel

Onderwerpen gerelateerd aan foutmeldingen en het uitlezen van een Range Rover P38. Ervaringen diagnoseapparatuur en storingsmeldingen
Plaats reactie
EROZZZ
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2012 20:01

Melding Contactsleutel

Bericht door EROZZZ »

Hallo RR members,

Sinds kort heeft de RR weer een eigenzinnigheidje... Als ik mijn contactsleutel eruit haal geeft het berichtencentrum de melding " CONTACTSLEUTEL''
vervolgens kan ik de deur niet vergrendelen met de zender :? Deze melding is volgens mij bedoelt om je erop te attenderen dat de contactsleutel nog in het contact zit..maar ik haal hem er wel uit! :(

Iemand bekend met dit ''eigenzinnigheidje'' ? en welicht een oplossing??

bvd

Herman
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door jeroen »

hoi herman

in je contactslot zit een schakelaartje dat vast blijft hangen waardoor de BECM signaal krijgt dat de sleutel erin zit.
Je kan proberen om een wd40 in het contactslot te spuiten en anders het contactslot demonteren en het schakelaartje gangbaar maken.Komt vrij vaak voor.
succes
EROZZZ
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2012 20:01

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door EROZZZ »

Bedankt voor de tip Jeroen,
Zat hier zelf ook al aan te denken maar durfde geen vloeistof in het slot te spuiten maar dit kan geen kwaad?
007pappie

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door 007pappie »

Best geen wd40!! Is goed voor even, maar koekt aan en dan blokkeert de cilinder opnieuw! Neem een bus slotspray. Ik had hetzelfde probleem en met contactspray direct opgelost!,
EROZZZ
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2012 20:01

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door EROZZZ »

Vandaag met contactspray slot beetje ingespoten..geen succes..Desastreus zelfs, contactslot zit nu helemaal vast :cry: :cry: Sleutel gaat geen kant meer op.
Geen idee wat ik hier mee aan moet :( als iemand het weet hoor ik het heel graag...

Herman
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door jeroen »

Haal het contactslot eruit en kijk wat de oorzaak is.je kan het contactslot eruit halen door de plastice kapjes rond het stuur te verwijderen.dan zet je de sleutel in de eerste stand(accessoire stand).vooraf gezien zie je een klein gaatje.daar duw je iets in zo groot als een klein spijkertje.je bediend dan een beveiligings palletje.nu kan je het slot verwijderen en kijken wat de oorzaak is.
Succes
EROZZZ
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2012 20:01

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door EROZZZ »

hmm het spul moest kennenlijk even inwerken.. want gister middag ingespoten en toen liep het slot muur vast maar zojuist geprobeerd weer, nu draaid het weer gesmeerd..bovendien is de melding "contactsleutel" ook weg.
Even aanzien of het goed blijft. En anders zal ik het contactslot er toch eens uithalen..zal wel vuiligheid inzitten.

igg Bedankt voor jullie tips mannen!!

Groeten Herman
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door Simonjanssen »

hallo Herman
bij mij kwam het een aantal keren ook voor. Overigens konden de deuren nog wel op slot met de sleutel.
Bij mij was de oplossing een minuut of 10 gaan wandelen. Dan werkte alles weer normaal.
Overigens had ik in die periode een slechte accu met gremlins. Sinds de nieuwe accu heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
Heb de accu overigens pas 3 weken, maar het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat een spanningdip/piek het zou hebben kunnen veroorzaken.
Die schakelaar is ook interessant natuurlijk. Kan ook nog zijn dat de spanning te laag is voor de schakelaar.
Dan zou het met de lampen aan erger moeten zijn dan met de lampen uit.....
groet
simon janssen
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: Melding Contactsleutel

Bericht door Simonjanssen »

hallo Herman

met de nieuwe accu blijft mijn contactslot het incidenteel ook doen. Een klap met de vlakke hand onder tegen de behuizing van het contactslot werkt meestal.
Anders sluit ik hem gewoon met de sleutel (met piep). De volgende keer werkt het overigens wel weer goed,
groet

simon janssen
Plaats reactie