Compressor luchtvering slaat niet aan

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
RRuben
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2020 00:03
Locatie: Leiden

Compressor luchtvering slaat niet aan

Bericht door RRuben »

Hi,

Ik heb laats een storing in mijn luchtvering gehad, ben naar de garage gereden en heb daar zelf de compressor gereviseerd(ringversleten), de storingen zijn gereset en de Range rover blijft laag staan, de signalen op het dashboard geven aan dat de systemen werken. Oranje symbool dat de auto omhoog komt en lampje van de niveauregeling knippert oranje op het stadsniveau. De Garage kon het probleem niet vinden

Echter de compressor wil niet meer aanslaan. Deze werkt wel en ik kan nu rijden als ik de vering handmatig oppomp door bij het relais de polen te verbinden. (Tip van de wegenwacht).

Weet iemand hoe ik de compressor weer automatisch aangeschakeld krijg?
Anders denk ik eraan om een schakelaar te maken in de auto voor handmatige bediening van de compressor
RRuben
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2020 00:03
Locatie: Leiden

Re: Compressor luchtvering slaat niet aan

Bericht door RRuben »

probleem is dus dat alles lijkt te werken, krijg ook geen storingsmelding, maar de compressor doet dus helemaal niets.
Alleen als ik deze handmatig/geforceerd aanzet.
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Compressor luchtvering slaat niet aan

Bericht door 1korendijk »

Uitgelezen? Resetten werkt wel eens
Uiteraard; deuren en motorkap/achterklep gesloten?
Groet Marcel
RRuben
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2020 00:03
Locatie: Leiden

Re: Compressor luchtvering slaat niet aan

Bericht door RRuben »

Ja alles geprobeerd,

Heb inmiddels de oorzaak gevonden, thermische schakelaar/beveiliging was doorgebrand.
Heb deze vervangen (€14) en hij doet het weer als vanouds. Was wel een lastig klusje.

Je moet eerst de motor van de compressor openen, de printplaat met de koolborstels en thermische beveiliging losboren en op de plek van de uitgeboorde popnagels in de deksel van de compressor 4 gaatjes boren (3 mm) en m3 schroefdraad tappen. Om de printplaat weer terug te kunnen plaatsen.

Vervolgens van de thermische schakelaar de popnagel uitboren en lossolderen. de nieuwe schakelaar vastsolderen, vast poppen en met vier M3 boutjes de printplaat weer vastzetten (loctite) in de deksel.

Zet vervolgens de koolborstels vast (ik gebruik een dun ijzerdraadje van de vuilniszakken) zodat je de as van de motor en de spoel weer makkelijk tussen de koolborstels passen. als de deksel bijna dicht is trek je de ijzerdraadjes er tussen uit en sluit je de compressor.

Best wel een priegel werkje maar geeft zeer veel voldoening,...

Inmiddels staat mijn range rover weer stevig op zijn vering, maar de foutmelding krijg ik er niet uit, kan iemand me daarmee helpen, heb een kabel besteld maar dat duurt twee weken, ik weet niet of dat dan goed gaat... met de storing blijven rijden... als het mis gaat kan ik weer opnieuw beginnen, daar heb ik even geen zin in,

Dus kan iemand me helpen om de eas storing uit het systeem te halen?
Plaats reactie