Zekering F44 brand door (EAS defect)

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
krauzie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2020 18:00

Zekering F44 brand door (EAS defect)

Bericht door krauzie »

Goededag,

Na een ritje van zo'n 210 km krijg ik ineens de melding EAS defect. alle lampjes van de luchtvering branden.
de range rover blijft in de hoogste stand staan. dus kon gelukkig doorrijden en was bijna thuis.
auto weggezet en gekeken. nu kon ik nog eventjes doorrijden op hoogte. daarna gingen alleen de achterste luchtveren omlaag en deze stonden op de stootbumpers. natuurlijk de auto weggezet. nu ben ik er net aan begonnen en zag dat fuse F44 doorgebrand is. dus dacht simpel opgelost. F44 10A fuse vervangen en klaar. echter brand de nieuwe ook door...

nu heb ik de EAS block valve eraf gehaald. want daar kwam een plastic brandend luchtje vanaf dus nam aan dat ik het beste daar kon gaan zoeken.
nu zit er aan het pneumatisch gedeelde een zwart blok. met de nummers
E312430015 denk dat dit productcode is (hoop ik) ik kan er zelf niks van vinden. wel ruik ik aan het zwarte blokje dat deze hoogstwaarschijnlijk kapot is... waarom geen idee. maar de geur komt lig daar vandaan.
zwarte kastje (boxje) wat aan pensum. kleppen vastzit
zwarte kastje (boxje) wat aan pensum. kleppen vastzit
nu is mijn vraag heeft er iemand zo'n blokje te koop. en voordat ik de nieuwe erop ga doen zou ik natuurlijk willen weten of het aan een van de relais kan liggen dat deze doorbrand? heb al het e.e.a. opgezocht en kwam zelf tot de conclusie dat ik misschien de niveauregeling relais moest vervangen. dus deze is al besteld.


iemand nog verder tips of dit al eens meegemaakt ?
ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor de moeite!

Mvg Aaron
Plaats reactie