luchtvering

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: luchtvering

Bericht door harryv8 »

@Danrover ... dat was mijn insteek ook .. alleen is het een erg gecompliceerd systeem.. wens je veel succes
je hebt te weinig druk.. dus eerst de compressor reviseren. hebben wij ook gedaan, dan kan je hem bijna niet tegenhouden.
Ook het kleppenblok reviseren is aan te raden, en kijken hoe oud de lucht balgen zijn en vervangen.

@1korendijk , wil geen onderdelen verkopen , hebben alles netjes verwijderd en bewaard , kan zo terug worden gebouwd, wat
ik niet doe , maar .. auto is waarschijnlijk geen blijvertje. had hiervoor een 90 en daar gaat toch eigenlijk meer de belangstelling naar uit
Danrover
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 nov 2017 19:54

Re: luchtvering

Bericht door Danrover »

Met eas programma kan ik de luchtvering bedienen en later ook met de auto zelf.

Nu is er ergens acht een lekkage want de achterkant zakt in.
Ik moet nog zoeken waar de lekkage zit.
De voorzijde blijft omhoog

Ik wil nu de achterzijde oppompen met het programma voor de e as echter het lukt nu niet, ik krijg in het dashboard wel een melding dat de rechter voordeur nog open is.(is gewoon dicht hoor).
Wordt hierdoor de eas tegen gehouden?
En zo ja is dit te overbruggen?
Gr Danny
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: luchtvering

Bericht door 1korendijk »

EAS functioneert niet als deuren / achterklep / motorkap open staat (ook als dat signaal onterecht ontvangen wordt)
Groet Marcel
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: luchtvering

Bericht door Simonjanssen »

Hoi, je bent redelijk fanatiek aan het worden. Je kan overwegen niks te doen. Mijn eas een paar jaar geleden volledig gereviseerd. Met koud weer soms ook met een paar dagen down. Lucht koelt af. Als je extern niks vindt, dan ws kleppenblok. Soms kan je hem horen lekken met stethoscoop. Je kan ook overwegen om de eas delay timer te vervangen door gewoon relais. Kijken hoe lang het dan duurt. Overigens moet je een kleppenblok revisie 1 keer in je leven gedaan hebben. Overigens kun je met een paar meter luchtledige en vier luchtkoppelingen de aansluitingen op het kleppenblok voor en achter omwisselen. Als die dan voor zakt: kleppenblok. Als die achter zakt: leiding /luchtvering achter. Succes simon janssen
Danrover
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 nov 2017 19:54

Re: luchtvering

Bericht door Danrover »

Kijk dat zujn alweer handige tips...

Ik heb inmiddels 2 sloop p38 ers gekocht en heb extra spul voir de luchtvering dus ga hier mee aan de slag.

Misschien zal ik nog wel eens stalken hierover hihi
Plaats reactie