ignition key in

Plaats hier beschrijvingen van diverse onderhoudsklussen voor de Range Rover P38
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

ignition key in

Bericht door Simonjanssen »

hoi

ik heb al een tijdje de melding "ignition key in" en kan dus niet meer de auto afsluiten met de afstandbediening. Wel met de sleutel: met beep.
Ik heb de indruk dat de accu hierdoor ook snel leegloopt.
Uiteindelijk het contactslot maar eens gedemonteerd. Op de engelstalige site het een en ander gelezen: inspuiten met brakecleaner, schoonspuiten met perslucht etc. Hielp niet.
Demontage is redelijk gemakkelijk. Accu lossen.De beplating loshalen. De twee buitenste schroeven onder bevestigen de bovenste plaat. Die kreeg ik er verder niet uit. Gewoon los laten liggen.
De andere schroeven houden de onderste plaat vast. Lossen dus. De onderste plaat kan eraf. Hou je twee losse vertikale plaatjes over.
Vervolgens lampje uit fitting trekken. en de stekker aan de stuurkolom van de sensoren lossen.
Vervolgens sleutel in contactslot en 1 tik draaien naar de accesoirestand. Aan de onderkant een paar centimeter naar achteren zit een ingebouwd palletje. Met een dunne schroevedraaier of een pen indrukken en dan moet met wat draaien de sleutelunit eruit komen.
Alvorens die ook te slopen ging ik eens kijken, nog eens luchtdruk erdoor jagen etc. Ik zag dat aan de achterkant van de sleutelunit een plaat zit die met een sleuf in een deel aan de stuurkolom valt. Die plaat moet soepel naar voren komen als de sleutel wordt verwijderd. Dat werkt allemaal niet soepel. Goed schoongemaakt en een klein beetje wd 40 op gespoten (er komt ws weinig stof op die plek). wederom gemonteerd. Ik kreeg de sleutelunit er niet heel gemakkelijk in, maar met draaien en drukken lukte het uiteindeklijk.
Resultaat: gisteravond geen "ignition key in"meer.
Nu maar hopen dat de accu ook niet meer leegloopt

groet simon janssen
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: ignition key in

Bericht door 1korendijk »

Knap werk,

Dank voor de tips,
Groet Marcel
Plaats reactie