Bij het vervangen van enkele lampjes in het instrumentenpaneel heb ook de gele kabel van de SRS verwijderd. Sinds dat moment komt de melding Airbag defect. De dealer lukt het niet in de SRS-computer te komen om hem te resetten.
Iemand een tip of truc?
Of moet ik proberen onderdelen te vervangen en zo ja waar begin ik dan het beste mee?
Gr. Theo
Airbag defect na loshalen gele kabel in instrumentenpaneel
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 mar 2016 12:15
- Website: http://www.drtheo.nl
- Locatie: Kornhorn
Airbag defect na loshalen gele kabel in instrumentenpaneel
Land Rover Discovery V8 3.5, 3-deurs, RHD
Land Rover Discovery V8 3.9i, 5-deurs, RHD
Range Rover P38 2.5DSE 1996, LHD
Land Rover Discovery V8 3.9i, 5-deurs, RHD
Range Rover P38 2.5DSE 1996, LHD
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
- Locatie: Groningen
Re: Airbag defect na loshalen gele kabel in instrumentenpaneel
Ik zou het niet weten, wel nieuwsgierig omdat ik ook een srs fault heb (kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben)
Welke uitleesapparatuur gebruikt de dealer?
Hier op het forum zit iemand die wellicht kan helpen ; 4x4 factor
Groet Marcel
Welke uitleesapparatuur gebruikt de dealer?
Hier op het forum zit iemand die wellicht kan helpen ; 4x4 factor
Groet Marcel
Groet Marcel
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46
Re: Airbag defect na loshalen gele kabel in instrumentenpaneel
Hoi
Alleen de stekkers losgehaald en weer gemonteerd?
Vlgs mij kan er als volgt worden getest. Stekker losnemen. In de stekkers zit een kortsluitcontact. Dit lichten met plat houtje of plastic je. Vervolgens met een weerstand van Ik meen 4 ohm De airbag simuleren. Dus op de kabel naar de centrale unit. Als dat werkt dan de contacten maar een 's goed schoonmaken... Dat is het namelijk bijna altijd. Je kunt ook beginnen met de contacten. Accu eraf. Contacten een beetje krassen en met contactspray. Je kan de verbindingen testen door speldjes achter de contacten in de kabels te drukken. Dan met de multimeter 0 ohm meten. Srs fouten zijn floating. Dus zitten niet in geheugen. Fout betekent doorgaans slecht contact.
Groet Simon janssen
Alleen de stekkers losgehaald en weer gemonteerd?
Vlgs mij kan er als volgt worden getest. Stekker losnemen. In de stekkers zit een kortsluitcontact. Dit lichten met plat houtje of plastic je. Vervolgens met een weerstand van Ik meen 4 ohm De airbag simuleren. Dus op de kabel naar de centrale unit. Als dat werkt dan de contacten maar een 's goed schoonmaken... Dat is het namelijk bijna altijd. Je kunt ook beginnen met de contacten. Accu eraf. Contacten een beetje krassen en met contactspray. Je kan de verbindingen testen door speldjes achter de contacten in de kabels te drukken. Dan met de multimeter 0 ohm meten. Srs fouten zijn floating. Dus zitten niet in geheugen. Fout betekent doorgaans slecht contact.
Groet Simon janssen
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 mar 2016 12:15
- Website: http://www.drtheo.nl
- Locatie: Kornhorn
Re: Airbag defect na loshalen gele kabel in instrumentenpaneel
Hallo Simon, bedankt voor je uitleg. Zal een dezer dagen kijken of ik er met jouw tekst uit kom.
Gr. Theo
Gr. Theo
Land Rover Discovery V8 3.5, 3-deurs, RHD
Land Rover Discovery V8 3.9i, 5-deurs, RHD
Range Rover P38 2.5DSE 1996, LHD
Land Rover Discovery V8 3.9i, 5-deurs, RHD
Range Rover P38 2.5DSE 1996, LHD