cruise control aanzetten range rover p38??

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
mobielerob
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2012 11:54

cruise control aanzetten range rover p38??

Bericht door mobielerob »

Misschien een domme vraag, maar hoe zet je de cruise control bij een Range Rover P38 "aan''??

ik dank iedereen nu vast voor het antwoord,

Rob
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door erwin1972 »

Schakelaar met de afbeelding van een snelweg.
Of is dit te simpel van mij?
mobielerob
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2012 11:54

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door mobielerob »

Ok, gevonden, maar met de schakelaar ingedrukt doet de CC het nog steeds niet.....
Tips?
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door Xroader »

Eerst de schakelaar met de snelweg op je dashboard indrukken. Daarna bij een snelheid boven de 45km/h het "+"-knopje op de linkse onderste stuurnaaf indrukken, en gas lossen, normaal zou dat dan moeten werken, bij mij werkt dat. En als je het knopje ingedrukt houd, kun je ook je snelheid opvoeren. Bij aanraken rem, of het in neutraal zetten wordt de CC uitgeschakeld. Wanneer de CC aanstaat, en je voert de snelheid op met het gas pedaal, zonder het knopje op je stuur aan te raken zal, wanneer je het gaspedaal terug lost, de snelheid terug zakken naar de ingestelde snelheid. :P
Range Rover P38 2.5TD 1996
lemouse
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2014 15:15

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door lemouse »

Hallo,

Ik heb ook een probleempje met de cc. Na de knop op het dashbord (lampje gaat branden) als ik dan de + knop linksonder op het stuur indruk hoor ik wel een klik, maar de cc gaat niet aan. wat kan dit zijn?

bedankt alvast
klash016
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 20:54

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door klash016 »

Ik had het probleem ook. Schakelaar met snelweg erop aan, knop links onder op het stuur indrukken en je hoort een zachte klik onder het dashboard maar geen werking van de cruisecontrol. Bij mj was er een luchtslangetje lek. Het systeem werkt namelijk met een vacuumslang. Slangetje onder de motorkap volgen dus en testen op dichtheid. Succes.
rjeenennaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2012 16:34

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door rjeenennaam »

Ha, een andere mogelijkheid is dat de ecu kapot is. Gebeurt veel met dit model. Ik heb zelf een nieuwere versie omgebouwd voor mijn 98 p38. Werkt perfect.
4x4 Factor
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:31

Re: cruise control aanzetten??

Bericht door 4x4 Factor »

de V8 cruisecontrolle werkt via vacuum inderdaad, bij een diesel werkt het via de motorecu. als ie niet in wil schakelen kan het ook zijn dat je remschakelaar stuk is (of bij een handbak wellicht (ook) je koppelingsschakelaar)
Plaats reactie