Problemen parkeersensoren range rover sport 2006

Range Rover Sport L320 – Technisch forum voor de 1e generatie Range Rover Sport (bouwjaar 2005 - 2013)
Plaats reactie
hamer_rrs
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:58

Problemen parkeersensoren range rover sport 2006

Bericht door hamer_rrs »

De parkeersensoren van mijn range rover sport uit 2006 geven problemen en werken enkel nog nadat de motor pas gewassen is met hogedruk, na een paar uur drogen werken ze terug niet meer.

In het begin had ik achteraan een blijvende bieptoon.
Nu krijg ik meteen op het scherm de melding park distance aid inactive, hooge biep en knipperend licht op de knop.
Maar na het afspuiten van de auto werken ze terug en hoor je dat alle sensors goed werken (klikken als je ze afzonderlijk gaat beluisteren).
Paar uur later is het dan weer het zelfde.

Nu heb ik gehoord dat het probleem aan de bekabeling zou liggen.

Iemand al ervaring gehad met het zelfde probleem?
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: Problemen met parkeer sensors range rover sport 2006

Bericht door stephen j »

Je geeft het zelf al aan: water. Elektronische onderdelen schoonmaken met hoge druk is over het algemeen niet bevorderlijk voor het functioneren daarvan. Check de aansluitingen van de sensoren op corrosie en andere narigheid.
wesleyRR
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2015 20:57

Re: Problemen met parkeer sensors range rover sport 2006

Bericht door wesleyRR »

nieuw hier! :)

# hamer_rrs

ik heb precies het zelfde euvel met mijn PDC aan de achterzijde,Echter werken ze bij mij af en toe wel en af en toe niet.
Als ik hem in zn achteruit zet heb ik een constante pieptoon, en af en toe werkt het wel gewoon..
Ik heb hier en daar wat gevonden een schrijven dat er een stuk kabelboom vernieuwd moet worden etc..
(sensoren werken gewoon door middel van je vinger op de sensor leggen ''klikken'' ze)
heb je al meer kunnen ontdekken?

alvast bedankt ;)
Plaats reactie