Voorruit Range Rover Classic

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
Denzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 18:39

Voorruit Range Rover Classic

Bericht door Denzel »

Wie kan er eens uitleggen hoe ik een nieuwe voorruit plaats in mijn Range Rover Classic?
Waar moet ik beginnen?
Raam om het raam laten zitten?
Hulpmidellen?
Enz Enz.
Is het wel te doen, over beter naar een Carglas ofzo?
ragrover
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2009 00:50
Website: http://www.solostatic.com
Locatie: Bussum

Re: Voorruit vervangen

Bericht door ragrover »

Beste denzel,
Een paar weken geleden heb ik op kosten van de verzekering :D een nieuwe voorruit laten plaatsen bij carglass, ik had het zelf ook kunnen doen, maar ja; als de verzekering dokt...... ;) Dus heb ik even goed gekeken hoe zij dat deden, waarvan hieronder het verslag: :ugeek:

Het rubber in de auto zetten(wel met pees er uit) dan de onderkant van de ruit in het rubber zetten en dan met een hardplastic soort van smalle spatel de rest van het rubber naar buiten vrotten, daarna een paar ferme klappen op de ruit geven zodat het geheel zich een beetje goed in de sponning zet, pees er in(wel met een speciaal tooltje) en klaar is Kees :!:

Je kunt ook een touwtje gebruiken; je doet dan het touwtje in de riggel waar de ruit in komt, met de uiteinden naar beneden en liggend over de motorkap(snap je het nog :?: :?: ) Dan zet je de ruit in de onderkant van het rubber, en trekt dan voorzichtig aan het touwtje zodat het rubber om de ruit sluit, ondertussen wel wat druk uitoefenen op de ruit zodat hij er makkelijk infloept. Een beetje sensilub maakt het proces ook wat makkelijker. daarna pees er in 8-)

Maar je kunt ook naar carglass gaan natuurlijk :mrgreen:

Nou, succes dan maar, met vriendelijke groet,
Mark.
ragrover
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2009 00:50
Website: http://www.solostatic.com
Locatie: Bussum

Re: Voorruit vervangen

Bericht door ragrover »

Beste Iris,

Ze hadden de ruit in 3 dagen binnen op het filiaal dicht bij mij, een telefoontje naar die lui en je weet het.
En bovendien, als ik hun commercial mag geloven, komen ze ook naar je toe om het klusje te klaren ;) :mrgreen:

Beste groeten,
Mark.
Gebruikersavatar
Divadi
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2009 15:14
Locatie: Mariënberg

Re: Voorruit vervangen

Bericht door Divadi »

Tijdje terug ook m'n verwarmde voorruit vervangen door een nieuwe uit een 'overjarige voorraad'; als het rubber nog goed en mooi flexibel is, is het prima zelf te doen!
Het rubber is zo dik, dat je er eigenlijk nauwelijks hulpmiddelen bij nodig hebt (ik heb alleen een potje zuurvrije vaseline ter afdichting en een afgeronde schroevendraaier gebruikt);
pees eruit en je drukt de oude ruit zo uit het rubber; dan ff het rubber er uithalen om je sponning/A-stijl te controleren op roestvorming (niet ongebruikelijk) en evt. eerst deugdelijk opknappen; daarna het rubber er weer netjes inleggen (aansluiting dashboard & paravan) evt. met wat vaseline of kit (zou ik niet doen als je ook nog wel 'ns terrein rijdt) voor extra afdichting en makkelijker werken; vervolgens kun je je ruit er in frotten met een rond geslepen schroevendraaier of kunstof-wig ('soft-tools') en dan de pees er weer in (evt. ook met wat hulp van voornoemd gereedschap...
viktor

Re: Voorruit vervangen

Bericht door viktor »

Dagrover,
ik zit ook met een flinke barst in mn voorruit. Heb je wel de rekening van carglass gezien?
Ben benieuwd wat ze rekenen voor een ruit, en aan arbeidsloon?
Hoor het wel, bedankt!
Plaats reactie