Spruitstuk pakking
Spruitstuk pakking
Hoi,
Ben maandag bezig geweest met mijn uitlaat. Hij lekt op de verbinding tussen spruitstuk en de downpipe. Heb de delen al een keer los gehad om te inspecteren maar hij blijft lekken. Nu vroeg ik mij af of daar origineel een pakking hoort te zitten? Heb in het boek gekeken en op internet gezocht.
Gaat om een V8 met een enkelpijpssysteem. Via google vond ik dit:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... anguage=NL
Zoiets zou moeten passen. Echter als je op dit artikelnummer zoekt dan zie je dat het gebruikt wordt voor diesel uitvoeringen.
Kunnen jullie mij verder helpen?
gr. Peter
Ben maandag bezig geweest met mijn uitlaat. Hij lekt op de verbinding tussen spruitstuk en de downpipe. Heb de delen al een keer los gehad om te inspecteren maar hij blijft lekken. Nu vroeg ik mij af of daar origineel een pakking hoort te zitten? Heb in het boek gekeken en op internet gezocht.
Gaat om een V8 met een enkelpijpssysteem. Via google vond ik dit:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... anguage=NL
Zoiets zou moeten passen. Echter als je op dit artikelnummer zoekt dan zie je dat het gebruikt wordt voor diesel uitvoeringen.
Kunnen jullie mij verder helpen?
gr. Peter
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
- Locatie: omgeving Roosendaal
Re: Spruitstuk pakking
Wanneer ik zoek op classic, kom ik niet tot 1973, hooguit op een ingescand document uit 1987, waar wel pakkingen op te zien zijn, maar die zijn meer ovaal vormig.
Ik heb tenminste begrepen dat je een Classic 3.5 uit 1973 hebt, en dat het voor deze auto is.
Er staat ook nog een opmerking bij :
Misschien dat één van die afbeeldingen wat meer licht in de duisternis geven, maar daar heb je de laatste 8 tekens van je chassis nummer voor nodig om de juiste te zien.
Wanneer ik het onderdeel nummer ingeef als zoekterm, komt niet alleen de diesel, maar ook de 4.0/4.6 te voorschijn ...
http://www.roversnorth.com/store/p-3555 ... -4046.aspx
Ik heb tenminste begrepen dat je een Classic 3.5 uit 1973 hebt, en dat het voor deze auto is.
Er staat ook nog een opmerking bij :
Probeer eens op deze site : http://www.roversnorth.com/store/c-227-exhaust.aspxNOTE: Apply firegum Putty, part no. 15608 to all exhaust system joints with the exception of the exhaust flange to manifold flange where new gaskets should be fitted.
Misschien dat één van die afbeeldingen wat meer licht in de duisternis geven, maar daar heb je de laatste 8 tekens van je chassis nummer voor nodig om de juiste te zien.
Wanneer ik het onderdeel nummer ingeef als zoekterm, komt niet alleen de diesel, maar ook de 4.0/4.6 te voorschijn ...
http://www.roversnorth.com/store/p-3555 ... -4046.aspx
Re: Spruitstuk pakking
Item ESR3260 zit ook op benzine modellen van P38Peter schreef:
Zoiets zou moeten passen. Echter als je op dit artikelnummer zoekt dan zie je dat het gebruikt wordt voor diesel uitvoeringen.
Vor een Classic zit er normaal gezien dit op :
ETC4524
Da's dus deze voor met een dubbele pijp.
Deze met een enkele pijp hebben geen pakking
Re: Spruitstuk pakking
De 'enkele-pijp' varianten (3.9 & 4.2) hebben dezelfde pakking nodig (de 2e dus), aangezien de spruitstukken na de 3.5 EFI niet veranderd zijn (dus 'dubbel')!
Let er overigens wel op met vervangen van de pakkingen eerst de 'Y-pijp' te monteren voor je de rest van de pijp monteert (dus niet het hele uitlaatsysteem in één keer aan de spruitstukken schroeven); die 6 tapeindjes zijn eigenlijk een beetje onderbemeten en als de boel al onder spanning staat is de kans aanzienlijk dat het nooit lekker afdicht; als ze vervolgens met de nieuwe pakkingen nog steeds lekken (of snel weer gaan lekken) zit er weinig anders op dan de boel te (laten) vlakken en te voorzien van nieuwe tapeinden...
Let er overigens wel op met vervangen van de pakkingen eerst de 'Y-pijp' te monteren voor je de rest van de pijp monteert (dus niet het hele uitlaatsysteem in één keer aan de spruitstukken schroeven); die 6 tapeindjes zijn eigenlijk een beetje onderbemeten en als de boel al onder spanning staat is de kans aanzienlijk dat het nooit lekker afdicht; als ze vervolgens met de nieuwe pakkingen nog steeds lekken (of snel weer gaan lekken) zit er weinig anders op dan de boel te (laten) vlakken en te voorzien van nieuwe tapeinden...
Re: Spruitstuk pakking
Die "2e pakking" gaat niet passen. Heb een 3,5 l carburateur blok in mijn classic. Een soortgelijke aansluiting als op het volgende plaatje:
Op de downpipe zit een flens met ring. Ongeveer als volgend plaatje:
Moet er nu een pakking tussen of afdichtingspasta (heeft niet echt mijn voorkeur)?
Gr. Peter
Op de downpipe zit een flens met ring. Ongeveer als volgend plaatje:
Moet er nu een pakking tussen of afdichtingspasta (heeft niet echt mijn voorkeur)?
Gr. Peter
Re: Spruitstuk pakking
Ah, dacht dat het om een EFI ging, sorry; op de aansluiting zoals jij beschrijft zou niks hoeven (iig geen pakking), maar een beetje pasta kan geen kwaad...
Re: Spruitstuk pakking
Uitlaat is weer gasdicht!
Inderdaad een beetje uitlaatpasta gebruikt.
Groeten
Inderdaad een beetje uitlaatpasta gebruikt.
Groeten
Re: Spruitstuk pakking
hmm... sorry hoor, hoe weet je dat iets waar lekt?
Want ik ruik bv steeds uitlaatgassen in de wagen. Omdat mijn middenconsole slecht is afgewerkt denk ik dat deze daarom bijvoorbeeld gassen doorlaat. Heel soms is het echt niet te harden zeg maar... Hoe ga ik dan te werk om achter een lek te komen? Overigens, ik heb een 200Tdi met een rvs uitlaat systeem zonder middendemper.
Want ik ruik bv steeds uitlaatgassen in de wagen. Omdat mijn middenconsole slecht is afgewerkt denk ik dat deze daarom bijvoorbeeld gassen doorlaat. Heel soms is het echt niet te harden zeg maar... Hoe ga ik dan te werk om achter een lek te komen? Overigens, ik heb een 200Tdi met een rvs uitlaat systeem zonder middendemper.
Re: Spruitstuk pakking
Bij een diesel zou het vrij makkelijk te zien moeten zien aan een zwarte aftekening; zoniet ff de pijp aan het eind dicht houden en horen waar 'ie evt. begint te 'blazen' (als 'ie loopt dus )
Succes!
Succes!