Demonteren van deurbekleding - Range Rover 2003

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Dirk38_6

Demonteren van deurbekleding - Range Rover 2003

Bericht door Dirk38_6 »

Hoi lezer,
Ik ben Dirk en ben in het bezit van een Range Rover 2003.
Ik heb een technische vraag.
Het openen en sluiten van m'n deur geeft soms problemen. De kou speelt hiermee een rol.
Nu de auto is van een doctor geweest en bij alle huisbezoeken, werd de deur natuurlijk veelvuldig op proef gesteld.
Graag had ik het mechanisme is gekontroleerd en gesmeerd.
Maar, hoe begin je hieraan, zonder stukken te maken?
roverron
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2009 22:42
Locatie: Londerzeel

Re: Demonteren van deurbekleding

Bericht door roverron »

beste,

sorry voor de late reactie maar ik had de laatste tijd enige andere bezigheden.
veel info over herstellingen vind je in de workshop manual die je kan downloaden op green oval.com
Jouw specifiek probleem heeft inderdaad met de koude te maken: door vochtindringing in een flexibele verbindingskabel aan het slot blijft deze hangen en verhindert dat de deur zich vast sluit: bij latere productiemodellen wed een bijkomende dichting geplaatst aan deze kabel om vochtindringing en vastvriezen ervan te verhinderen.
Hulp kan zijn een smerend en vochtwerend product, kruipolie, WD40 ed., in te spuiten via het slutingsmechanisme.
succes!
RR 2012 Autobiography, 4,4 TDV8
Mercedes 2012 E350 CDI Kombi
RR L322 2004 Vogue, 177 pk, verkocht
Peugeot 607 2,7 HDI, 250 pk, te koop
Ardarover
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 dec 2011 00:08

Re: Demonteren van deurbekleding

Bericht door Ardarover »

Dirk38_6 schreef:Hoi lezer,
Ik ben Dirk en ben in het bezit van een Range Rover 2003.
Ik heb een technische vraag.
Het openen en sluiten van m'n deur geeft soms problemen. De kou speelt hiermee een rol.
Nu de auto is van een doctor geweest en bij alle huisbezoeken, werd de deur natuurlijk veelvuldig op proef gesteld.
Graag had ik het mechanisme is gekontroleerd en gesmeerd.
Maar, hoe begin je hieraan, zonder stukken te maken?

Kan zijn dat ze verkeerde vet hebben gebruikt affabriek, sommige merken hebben vet gebruikt dat in de kou vriest. Dat de slot zeg maar de grijper wat in het slot valt vast vriest en niet reageert. Oplossing ontvetten en vet gebruiken die temp bestendig is met name voor de kou.
Plaats reactie