radio probleem

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
ktm525m
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:19

radio probleem

Bericht door ktm525m »

Hallo ik ben Gerard Smit en nieuw hier ... heb range rover vogue 2006 met radio display storing.. is er iemand in het noorden DR..GR..FR die hier kundig is in de elektronica...die me kan helpen en ff wat uitleg kan geven waar alles voor dient en hoe het werkt..

bluetooth kastje is stuk ..
radio doet het ineens niet meer , heb al gezien dat glasvezel kabel al is doorverbonden ..
er zit digitenne ingebouwd , geen idee hoe dat werkt ..
ben al blij als iemand de radio weer goed krijgt ..

gr Gerard
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: radio probleem

Bericht door RuwanDTS »

Hi Gerard,

Ik woon zelf in Gelderland. Maar misschien lukt het ook wel op afstand.

Kun je iets meer uitleg geven over het issue?

Is het zoiets als in onderstaande link?
https://www.youtube.com/watch?v=s4gyCDV38fE

Wellicht heb je wat foto's om het geheel wat meer zichtbaar te maken.
Digitene is een aftermarket optie als ik het zo hoor, deze had ik in m'n vorige ook erin zitten. Dit kastje zat dan tussen de radio module en de tv module dacht ik ingebouwd. En werkte via een aparte afstandsbediening. Maar ik weet niet hoe dat bij jou precies zit.

Ik kan me zo voorstellen dat je op je monitor / navigatiescherm (navigatie computer zit eigenlijk achter in) daar de tv optie moet aanklikken en dan de aux selectie moet selecteren. En dan het digitenne kastje aanzetten, althans zo ging dat bij die van mij, maar die was ook uit 2003.

Kunnen verschillende dingen zijn:
Versterker
Bluetooth ontvanger
breuk in de loop?

Mogelijk kun je alvast alle stekkers los halen en weer opnieuw vast zetten?

Gr. Ruwan
ktm525m
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:19

Re: radio probleem

Bericht door ktm525m »

hoi Ruwan , net zo als in de link ja ....maar de glasvezel kabel was al aangepast en door verbonden bij mij .. heb alles al los en vast gezet maar lampje van radio knop blijft knipperen en duid dus op een storing ..
ben wel al in het geheime menu geweest maar de optie radio..tv..enz blijft grijs dus er is geen verbinding .
hoe ik hier foto,s op krijg moet ik ff nog uitzoeken , ben echt een leek in dit soort dingen ..
maar dank dat je reageert
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: radio probleem

Bericht door RuwanDTS »

Hi,

Kun je ook zien of er licht uit de kabel komt? Zijn namelijk optische kabels. En weet je ook of deze kabels die nu doorverbonden lijken te zijn, goed met elkaar in verbinding staan?
ktm525m
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:19

Re: radio probleem

Bericht door ktm525m »

komt duidelijk rood licht door , naar mijn idee zitten ze recht tegen over elkaar , het heeft ook gewerkt zoals het nu zit ... vraag me ff af wat nog meer de radio aanstuurt ...er zitten nogal wat versterkers ingebouwd ..
Aan de buiten kant zie je sowieso als niks , stekkers lijken goed , geen vocht ..
komt tijd komt raad denk ik maar zo ..
Plaats reactie