Range Rover L322 radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Erwin16
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2019 17:10

Range Rover L322 radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door Erwin16 »

hallo, ik heb een Range Rover L322 uit 2004 met een touchscreen en de radio gaat dus aan en uit. Hij geeft ook het geluid in die frequentie aan en uit. Het begon 3 mnd geleden sporadisch, maar sinds een maand continu. Iemand een idee?
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door RuwanDTS »

Hallo,

Is het het touch screen van het 2005 model ?

Wat ik wel weet is dat de MK3/4 systemen van BMW, dit wel eens doen. Dat zou te maken hebben dat er geen singaal komt op de I-Bus. Wanneer je dan de radio aanzet, dan moet het gehele infotainment systeem, welke via het I-Bus systeem werkt, om de x tijd een signaal versturen dat er apparaten nog steeds in leven zijn. Op het moment als dat niet gebeurd, dan schakelt het systeem zich uit. Uitzetten en aanzetten helpt dan, echter valt de radio wederom weer uit. Pas als je de auto echt uit zet en opnieuw aanslingert, dan doet ie het weer. Oplossing ligt in één van de apparaten te laten maken zoals de radio module of versterker module. Dat is lastig in te schatten welke module het precies is, welke dit issue veroorzaken.

Maar als het gaat om het touchscreen model, welke via MOST werken, dan durf ik het niet te zeggen.

Gr. Ruwan
Erwin16
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2019 17:10

Re: Radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door Erwin16 »

HOI Ruwan, ff geleden, maar ik ben weer aan de auto begonnen. Heeft een paar maanden bij een garage gestaan met allerlei elektronische storingen. Alles verholpen, maar de radio niet. Bedankt voor je tips, en ik ga ermee aan de gang.
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: Radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door Rogue V8 »

Wat vaak problemen veroorzaakt is de bluetooth module die door vocht (vanaf het raamrubber) corrodeert. Om dit uit te sluiten kan je op eBay een loop kopen om de bluetooth (Nokia) te omzeilen. Als je systeem nu werkt zoals het hoort weet je waar het probleem zit.
De Nokia B/T upgraden naar een nieuwer en beter model heb ik ook hier ergens omschreven.


https://www.ebay.co.uk/itm/FITS-Range-R ... d=&mkevt=1

Succes!
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Erwin16
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2019 17:10

Re: Radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door Erwin16 »

BEDANKT, inmiddels besteld
Erwin16
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2019 17:10

Re: Range Rover L322 radio gaat 3 sec aan en 3 sec uit

Bericht door Erwin16 »

HOI, is een waardevolle tip gebleken Ruwan. De loop kost een paar euro en werkt. BEDANKT
Plaats reactie