"klepperende" motor bij starten koude motor
"klepperende" motor bij starten koude motor
Mijn 2003 Landrover doet het uitstekend maar levert soms bij de start een "klepperend" geluid op dat na een paar seconden volledig verdwijnt. Dan loopt de motor weer bijna geruisloos. Het lijkt alsof de smering van de kleppen bij het starten een paar seconden "op gang moet komen". Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem. Of een idee over een oplossing?
Re: "klepperende" motor bij starten koude motor
Ik ga dit draadje volgen, ik heb het zelfde problem.
Is niet altijd, maar een op de vijf keer starten heb ik hetzelfde geluid, maar ik geloof niet dat het de kleppen zijn.
Is niet altijd, maar een op de vijf keer starten heb ik hetzelfde geluid, maar ik geloof niet dat het de kleppen zijn.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Re: "klepperende" motor bij starten koude motor
Hallo,
Ik ben momenteel dit zelf ook aan het onderzoeken. Zelf heb ik hier ook 'last' van. Veel onderwerpen die ik tegenkom zijn voornamelijk in de richting distributie ketting en Vanos. En dan kom je al gauw uit bij de revisie van deze 2. Dit zou het euvel moeten gaan oplossen. Maar of dat ook zo is, durf ik nog niet te zeggen. Ik weet ook niet of het kwaad kan en hoe lang dit aanhoudt. Ik vermoed dat het niet weg zal gaan het issue.
Ik denk dat als je zoekt op internet op Vanos en Distributie ketting revisie dat je al een heel eind komt.
Wat er gezegd wordt is dat de kettinggeleiders er naar verloop van tijd kapot worden geslagen door de ketting en daardoor deeltjes in de motorruimte terecht komen. En dat de ketting ook naar geruime tijd gaat slijten, wat losser begint te hangen.
Ik ben momenteel dit zelf ook aan het onderzoeken. Zelf heb ik hier ook 'last' van. Veel onderwerpen die ik tegenkom zijn voornamelijk in de richting distributie ketting en Vanos. En dan kom je al gauw uit bij de revisie van deze 2. Dit zou het euvel moeten gaan oplossen. Maar of dat ook zo is, durf ik nog niet te zeggen. Ik weet ook niet of het kwaad kan en hoe lang dit aanhoudt. Ik vermoed dat het niet weg zal gaan het issue.
Ik denk dat als je zoekt op internet op Vanos en Distributie ketting revisie dat je al een heel eind komt.
Wat er gezegd wordt is dat de kettinggeleiders er naar verloop van tijd kapot worden geslagen door de ketting en daardoor deeltjes in de motorruimte terecht komen. En dat de ketting ook naar geruime tijd gaat slijten, wat losser begint te hangen.