Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Gertjan1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 16:05

Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door Gertjan1 »

Beste forumleden,

Ik heb een rare storing in mijn audiosysteem, als deze koud is werkt het perfect maar na een half uur begint het geluid te kraken. Het led in de volumeknop begint dan te knipperen en het geluid valt weg. Wat ook stopt is de informatie op het display, stand van de voorwielen en hoogte vering, vreemd dus. Links achter zitten div units, als ik op de voorste unit waar 4 stekkers zitten de digitale stekker los haal (waar het rode signaal zichtbaar is) en weer terug zet werkt het weer 5 min. ??? Iemand een idee waar ik kan zoeken?
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door RuwanDTS »

Hallo,

Gewoon een gedachte, het MOST systeem zet al deze 'media' modules in serie. Op het moment als er een onderdeel niet goed meer functioneert, en het MOST signaal weg valt, dan valt de hele keten uit, dus monitor, dvd speler, navigatie, Bluetooth etc.

Je zou het kunnen proberen om de modules eruit te halen en weer een gesloten circuit maken.
Het kan zo zijn dat een van de modules de geest gaat geven. Beste is om uit te lezen en proberen achterhalen welke module deze melding geeft.

Gr. Ruwan
Gertjan1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 16:05

Re: Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door Gertjan1 »

Oké, het klopt idd wanneer je een optische kabel los maakt het geheel stopt. Hoe kan ik een optische kabel door lussen zodat ik de foute module kan lokaliseren ? Jet is ook zowat om maar lukraak alles te vervangen
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door RuwanDTS »

Hi

zie deze video
https://www.youtube.com/watch?v=s4gyCDV38fE

Je verbind als het ware de input van de MOST glasvezel met de output via de connector.
Volgens mij is dit wel te doen om op basis daarvan te controleren of het systeem het nog steeds doet als je dit per module kunt doen.

Gr. Ruwan
Gertjan1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 16:05

Re: Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door Gertjan1 »

Het probleem is opgelost, het betrof de tv unit welke een storing gaf. Heb de MOST kabel door gelust op de stekker en het geheel werkt weer foutloos. De tv unit is niet meer te gebruiken omdat deze alleen analoog signaal pakt volgens mij en dit in NL niet meer actief is..?
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Probleem Logic 7 l322 4.2 2006

Bericht door RuwanDTS »

Top dat het opgelost is.

Zelf denk ik, dat als je geen signaal meer kunt ontvangen, het apparaat het gewoon doet, enkel zie je dan niets/ruis.
Mogelijk is de module zelf het issue.
Hoe dan ook, top dat het is opgelost!

Gr. Ruwan
Plaats reactie