Invoeren USA

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Trevillian

Invoeren USA

Bericht door Trevillian »

Beste allen,

Weet iemand van jullie of je bij een Amerikaanse L322 uit 2010, wanneer ik die zou willen meenemen terug naar NL (ik woon in NYC momenteel) het digitale klokkendisplay kan omschakelen naar kmh ipv mph?

Ik overweeg de aanschaf omdat ze hier verhoudingsgewijs erg gunstig geprijsd zijn en ik al sinds mijn jeugd droom van Range Rovers :) De zaak betaalt het shippen met een container, en als ik hem hier lang genoeg rijd mag je hem ook nog eens BPMvrij invoeren meen ik. Al zou ik me daar nog verder in moeten verdiepen. Maar zoveel zal de BPM na 10 jaar ook niet meer zijn denk ik (toch?)

Als het niet om te zetten is, en ik later in NL met een ‘miles’ auto rijd, lijkt dat me - met het oog op latere verkoop - minder verstandig.

Enfin, ik dacht: ik vraag het aan de kenners.

Groetjes vanuit The Big Apple :)

Rogue V8

Re: Invoeren USA

Bericht door Rogue V8 »

Dealer kan dit aanpassen heb ik me laten vertellen.

Vwb de auto invoeren mbt BPM was het zo dat de auto voor vertrek naar NL al minimaal 6 maanden in je bezit moet zijn. Na invoeren in NL moet de auto minimaal een jaar in je bezit blijven anders mag je alsnog de BPM aftikken.
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)

Trevillian

Bericht door Trevillian »

Rogue,

Dank! Handig, zo’n digitaal display. Nu zal ik even uitzoeken wat de restBPM is.

Nogmaals dank!

RuwanDTS

Bericht door RuwanDTS »

Hoi,

sinds kort in het bezit van een RR uit 2011 welke afkomstig is uit de USA. Ik kan bevestigen dat het omzetten van Mile naar Km perfect gaat.
Dit heb ik zelf gedaan met IID tool (VIN locked) waarbij je de Instrument Cluster Panel kunt aanpassen. En dat werkt gewoon. Mocht je b.v. een reset hebben uitgevoerd (accu vervangen) dan wordt in principe een aantal zaken terug gezet naar de default waardes (kilimetrage in Miles) Maar je odo-meter blijft gewoon in Km/h aangeven.

Gr. Ruwan

Plaats reactie