RRC: Kopen of heel rap wegrennen ?

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
matthewRM
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 21:32

RRC: Kopen of heel rap wegrennen ?

Bericht door matthewRM »

Hallo,

Ik was tot voor kort in het bezit van een RRC uit '86 3.5 EFI. Super fijne auto, maar door de nieuwe regelgeving lpg uitgebouwd en vervolgens het project op een hold gezet. Inmiddels een eigen bedrijf en niet meer de tijd en ruimte om het project nieuw leven in te blazen. Met pijn in mijn hart en een best wel flink verlies de auto van de hand gedaan, gelukkig wel aan een goede nieuwe eigenaar. Goed, verder met mijn leven en ooit zal ik wel weer een RRC op de kop kunnen tikken. Dat 'ooit' komt misschien iets sneller dan verwacht.
Mijn oog is gevallen op een hele fraaie RRC welke ooit door r5o uit almere (inmiddels failliet) is gerestaureerd/gebouwd. Destijds was een auto van r5o een onbereikbare droom en liep ik te kwijlen bij een foto van een blauwe RRC met brooklands bodykit en een disco 1 dashboard op LM velgen. Zo wilde ik mijn rrc hebben!

En nu blijkt dus diezelfde blauwe RRC van diezelfde foto te koop te staan bij de meteor in Weesp. Ik heb al contact gehad met de verkoper en deze heeft mij gewezen op de mogelijkheid dat de RDW het kenteken in kan trekken. Ik denk niet dat de verkoper iets achter zou houden om de auto te kunnen verkopen maar ik vraag voor de zekerheid even de experts op dit forum.

Het betreft een RRC uit '83 met een Disco 1 Dash + 3.9 motor. Ik las ergens op dit forum al dat een 4 deurs en 3.9 eigenlijk een no-go is. Ik lees ook dat de regelgeving van de RDW nogal twijfelachtig is en steeds veranderd.

Is deze RRC het waard om uit te pluizen of zijn er voor jullie al meteen genoeg rode vlaggen en moet ik deze laten schieten?

Daarnaast zal ik in geval van aanschaf wel LPG blijven rijden. Ik zal de auto op de zaak zetten dan zijn de kosten enigszins te overzien, en met 5 jaar is deze auto ook vrijgesteld van de mrb (volgens de huidige regelgeving).

En kan de RDW mij zomaar oproepen zonder dat ik bij een keuringsstadion ben geweest?

Hier de link naar de advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rov ... ousPage=lr

Ik heb morgen een afspraak met de verkoper, fingers crossed :)

Mvg,

Matthijs
Plaats reactie