Range Rover Classic kopen

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
janneman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:27

Range Rover Classic kopen

Bericht door janneman »

Range Rover Classic kopen

Hallo,

'Doel'
Later kunnen zeggen dat je eerste aangekochte auto een range rover classic was. :D

Meerder malen al een rrc bezichtigd, en ook tot de conclusie gekomen dat bepaalde gegevens niet kloppen.

Wat is nou gedoogd en waar moet na gekeken worden. ik heb namelijk het idee dat het aantal kloppende rrc wat aangeboden wordt op internet.

voorbeeld 1:1972-3.5 v8-automaat-5 deurs.
staat op kenteken als 1972-3.5 v8-handgeschakeld-3 deurs.

voorbeeld 2:1974-3.5 v8-handgeschakeld-5 deurs.
staat op kenteken als 1972-3.5 v8-handgeschakeld-5 deurs.

veelal kloppen de transmissie of het aantal deuren niet. hoe erg is dat? Het moet niet zo zijn dat je bij het rdw op visite moet en de identiteit niet vastgesteld kan worden.

alvast bedankt voor de reacties!
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: kopen rrc

Bericht door 1korendijk »

Goedendag

Er zijn een aantal sites belangrijk
Rangerovers.net voor de jaartallen

Verder uiteraard de RDW en belastingdienst


Groet Marcel
Groet Marcel
DAppeldorn
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2016 09:08

Re: Range Rover Classic kopen

Bericht door DAppeldorn »

kijk daar mee uit is wat ik kan zeggen.

Zelf heb ik een 79er 5 deur. ( achteraf had ik meer onderzoek moeten doen)
Met van 1981-82, ook de 3.5lv8 met carb en de 4 bak LT95.
Alles leek correct voor een leek, wat hij staat zo op kenteken zoals ik hem heb gekocht.


Na 4 jaar en goedkeuring invoering en afgifte kenteken van de auto doet de rdw nu moeilijk i.v.m. het vaststellen van het voertuig?
Motor en bak is het zelfde type als origineel (heritage) maar dan van 1981 en niet van 1979.
Ruil/revisie "periodiek" correcte onderdelen of niet ze doen nu 4 jaar later ineens moeilijk.
De koets kan ik begrijpen, deze is 5 deur en niet 3. Maar het is zelf zo door hun op kenteken gezet.

Dit loopt nu juridisch omdat ze de auto in deze exacte staat hebben goedgekeurd en zo op kenteken hebben gezet tijdens het invoeren,
Iets wat ik niet begrijpen kan is dat ze hun eigen werk 4 jaar later kunnen herzien???? Op vaag gebaseerde conclusies.
En een rapport van de rdw wat alleen gebaseerd is op een aanname en een bedachte conclusie van 1 man, dus als die man even zijn dag niet heeft..........

De rdw is niet echt open qua uitleg van hoe en wat zij bij de conclusies komen, bij mij kwam er na lang trekken een antwoord, dat een politie heeft bedacht dat mijn 5 deur koets niet op een 79er chassis hoort. En dat de velgen niet correct zijn en dat de plastic kappen missen (Duitsland)
Terwijl de auto zoals hij is op kenteken staat, dus als de agent op zijn computer had gekeken...................................... Tenminste als men bij de rdw de waarheid spreekt.

Goed, auto deels gedemonteerd, alle jaartallen proberen te vinden, met een endoscoop in het chassis kijken ( geen lassporen), zo veel als mogelijk informatie zoeken en alles in een overzicht/rapport weergeven, voor het juridisch gedeelte.

Het is voor mij een prestige kwestie geworden omdat ik het rapport en de aannames ronduit niet geloofwaardig en correct vind, en het idee dat je een auto goed keurt bij het invoeren en 4 jaar later op identieke uiterlijkheden weer intrekt vind ik ook niet kunnen.

Een hoop gezeur en werk dus, waar ik niet op zat te springen.
janneman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:27

Re: Range Rover Classic kopen

Bericht door janneman »

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Een hele klus dus om een rrc met kloppende papieren aan te schaffen!
Laatst met het RDW gebeld over een auto, een hele vriendelijke mevrouw, heeft mij precies verteld wat er bekend was bij hun over een bepaalde auto (ten minste daar ga ik dan maar van uit) Nou dat was dus ook niet zoveel. Echter geeft dat dus geen garantie dat het dan goedgekeurd is.

vind maar eens een rrc van voor 1976-4 deurs- handgeschakeld-3,5 ltr met carb, of een rrc van voor 1976-2 deurs- automaat-3,9 ltr efi. we zoeken rustig door!

of toch de gok nemen. 4 deurs met automaat van voor 1976 staan genoeg op het www (overgangsregeling kan echt niet met 3 maanden stilstaan, die 3 maanden mag je namelijk ook legaal het strand op hier!)
Plaats reactie