orienteren

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dionverhulst
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2011 19:34
Website: http://www.verhulst.biz/
Locatie: Twente

orienteren

Bericht door Dionverhulst »

Na het nodige gezien te hebben en gelezen op dit topic
vond ik dit draadje erg interessant
http://www.rangeroverforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=287

wat ik me afvroeg het frame van het koetswerk is van staal , en de huidplaten is aluminium ?
hoe kan je voorkomen die bekende galvanische werking ? en toch best wat roest.

nu zat ik te denken aan een jaren 70 chassis en 3,5 blok LPG i.v.m. die WOK bullshit, nou koop je een RRC niet om laag te vliegen , een 3,5 zou genoeg moet zijn, mogelijk met een 3,9 nokkenas om er iets meer uit te krijgen. maar als het even kan de nieuwere body, omdat ie mogelijk minder rot is, 5 d praktischer, dashboard luxer.

of een latere jaren 80 die in de regeling valt voordeel alles is fabrieks af, de MRB is te doen maar verbruik blijft een punt zat eens te denken aan een HHO van te maken, mag niet helemaal zo.
maar je kan wel aardig besparen op het verbruik https://youtu.be/ECNO_FFk7Hw deze set is zeer simpel., je heb ze ook met een kastje die pulsen maakt en je de stroom sterkte kan regelen, en nog nog uitgebreidere sets kunnen tegen je injectie systeem praten .
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: orienteren

Bericht door BullFyin »

Hallo Dion,

Er is bijna geen RRC zonder roest of oxidatie. Met een beetje mazzel heeft de vorige eigenaar al het 1 en ander vervangen of behandeld. Als het voor jou geen probleem is om zelf de RRC te herstellen heb je een leuke hobby en er zijn zat onderdelen te verkrijgen.
De binnenpanelen zijn idd van metaal en de daarop gemonteerde koetspanelen zijn van aluminium en idd dat dat vloekt met elkaar.
De RRC heeft best wel wat zwakke plekken, zoals de achterwielschermen, voetbakken, de achterbalk enz.... Kijk maar even op Google .

Dan jou interesse in waterstof.........tja de meningen zijn zeer verdeeld. Het is in ieder geval zo dat je dynamo extra energie moet opwekken om de benodigde 12 v op te wekken en dat gaat ten koste van het benzine gebruik.
Dusdanig dat je er geen zuiniger verbruik van krijgt..............

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Gebruikersavatar
Dionverhulst
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2011 19:34
Website: http://www.verhulst.biz/
Locatie: Twente

Re: orienteren

Bericht door Dionverhulst »

ik ben een meer een monteur dan een plaatwerker, maar denk dat ik het nodige zelf kan
dat ik alleen het laswerk hoe uit te besteden.

wat ik merk is dat een RRC bijna overal geaccepteerd word net als een kever of (oer) mini.
maar toch veelzijdig is, dat spreekt me aan.

Ik weet niet hoeveel Ah een RRC dynamo doet maar als je geen rijdende kerstboom RRC heeft met alles elektrisch zo'n set pakt tussen 10 a 25 ah dat is net zoveel als je achterruitverwarming en de blower op max.

en anders een dikkere erin zo moeilijk is dat niet.
de auto's waar het bij werkt levert het meer op dan wat de dynamo extra vermogen opneemt.

maar ik moet eerst een ander probleem oplossen, stalling met werkruimte bij huis, eerder koop ik niks
maar wil me verder oriënteren
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: orienteren

Bericht door BullFyin »

Lees dit maar even,

http://landrover.startpagina.nl/prikbor ... g-16227181

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Gebruikersavatar
Dionverhulst
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2011 19:34
Website: http://www.verhulst.biz/
Locatie: Twente

Re: orienteren

Bericht door Dionverhulst »

ik heb dat linkje gelezen een aantal mensen hebben geen notie van thermodynamica, en een aantal blijven hangen dat het zou werken als een perpetuum, dat doet het niet, je moet gedistilleerd water en Natriumcarbonaat en dat in de juiste verhouding toevoegen, dat men vervolgend moeite heeft dat je met 1 liter van dat spul een behoorlijk afstand kan rijden, men weet niet hoeveel energie potentieel zuiver water bevat.

water is één van de meest voorkomende vloeistoffen die bestaat uit de twee brandbaarste gassen die we kennen.
als je 1 liter water gasvormig maakt ( stoom 400 C) word het wel 3000 L gas in een verhouding 2:1 waterstof vs zuurstof.

Dus als je een 800 a 1200 km rijd en je een 0,75 L moet bijvullen zit je qua verbruik aardig in de buurt als met benzine in L.

maar het voordeel door de zuurstof verbrand het veel beter, de gassen zullen meer uitzetten, zodat je meer vermogen heb, eigenlijk geen uitstoot,

maar er is wel een ding om helemaal op dat HHO te gaan rijden moet je een pittige set hebben en wat andere zaken geregeld hebben, maar een HHO hybride is stukken simpeler omdat je de benzine met 2/3 vervangt daalt je verbruik van 1 op 5 naar een 1 op 20.


maar het afstellen van de set, de carburateurs, de mengverhouding Natriumcarbonaat is lastig, de stroomsterkte, nu heb je onder de kap van een RRC redelijk wat ruimte, als de set te warm word gaat ie veel stroom trekken.

maar ik denk dat je het beste een 40 jarige RRC kan rijden, mocht je een kortzichtige overijverige ambtenaar/agent treffen ze kunnen de wet zo uitleggen en bewijs jij maar dat je maar een deel vervangt van de benzine en je buiten de regeling valt en je ook nog eens aangeslagen word voor MRB de volle mep met boetes.
Terwijl je voor een oldtimer geen brandstof beperking heb.

en als je het gedistilleerde water koopt heb je wel BTW betaald maar je kan nergens accijnzen betalen over dat water voor transsport doeleinden, je kan ook nergens aangiften doen, dan kan je ook nergens voor genaaid worden.

maar lastig lijkt het me wel.

heb inmiddels wel gezien dat bepaalde sets niks doen maar andere wel, en ook veel mensen bouwen zelf zo'n ding en daar verdient niemand wat aan, dus het belang is dan ook niet aanwezig zoals bij louche types die rommel aansmeren.
het grote verschil is ook dat het toevoegen wat waterstof en zuurstof wel wetenschappelijk te onderbouwen is, en met al die andere middeltjes die ik de afgelopen jaren voorbij heen komen waren niet te onderbouwen en werkte niet en nooit niet.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Plaats reactie