Onder de 4 graden reageert de auto niet op de sleutels

Range Rover Sport L320 – Technisch forum voor de 1e generatie Range Rover Sport (bouwjaar 2005 - 2013)
Plaats reactie
richardrange
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2018 14:34

Onder de 4 graden reageert de auto niet op de sleutels

Bericht door richardrange »

Hallo,
Ik zal mijn probleem kort beschrijven. Na lang onderzoeken en testen kom ik erachter dat uiteindelijk de buitentemperatuur bepaalt of mijn Range Rover Sport uit 2011 reageert op mijn autosleutels. Nieuwe slimme AGM accu, batterijen van sleutels vervangen... etc alles al geprobeerd met mijn plaatselijke garage. Nu een afspraak bij de dealer... pas op 14 januari. Foutmeldingen: o.a. geen verbinding met elektronische handrem. Brandstofmeter doet ook vreemd maar dit laatste staat er denk ik los van. Vannacht koud(onder 4 graden) geweest en dus vanmorgen alleen met de noodsleutel te openen(alarm gaat dan af etc). Nu is het weer warmer buiten en reageert hij weer wel gewoon op de sleutel. Niemand die het snapt....
Met vriendelijke groet,
Richard

27-01-19 Inmiddels is het probleem opgelost. Lang verhaal: Na BCM en KVM module te hebben vervangen door Broekhuis te Utrecht bleef het probleem bestaan. Sterker nog na een koude nacht startte hij ook niet meer met de noodprocedure. Buurt wakker door alarm wat maar bleef gaan. Auto werd opgehaald. Verbindingsstekker tussen BCM en KVM module niet goed vast, dacht men. Volgende dag zelfde probleem. Uiteindelijk ook de ontvanger in het dak vervangen en daarna was het probleem verholpen. Waarschijnlijk door de kou kromp de printplaat en daardoor een los contactje of iets dergelijks. Al met al een dure reparatie van bijna 1700 euro. Omdat er veel fouten werden gemaakt krijg ik nog 10% korting retour. Omdat Broekhuis het veel te druk heeft heb ik de indruk gekregen dat het allemaal snel snel tussendoor moest. Het stuur was de monteur vergeten in te leren(dus niet meer te verstellen, auto weer terug). Daarna verbindingsstekker met richtingaanwijzers vergeten(richtingaanwijzers deden het niet meer, weer terug). Al met al heel veel irritatie en tijd kwijt geweest, wel gedurende 1 week een vervangende auto op hun kosten gereden. Vervangen van de brandstofmeter heb ik nog even laten zitten omdat dit zo'n 700 euro ging kosten werd mij verteld. Of de BCM en KVM module vervangen hadden moeten worden zal niemand met zekerheid meer kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door richardrange op 27 jan 2019 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: Onder de 4 graden reageert de auto niet op de sleutels

Bericht door Benlaro »

De brandstofmeter en de handrem komen mij bekend voor, dat was ooit bij mijn RRS ook, dat bleek achteraf een draadbreuk te zijn bij de tank.
Dat is toen door de dealer verholpen, maar dat van de sleutel had ik toen niet.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Plaats reactie