Range Rover Sport Vibratie op snelheid , acceleratie

Range Rover Sport L320 – Technisch forum voor de 1e generatie Range Rover Sport (bouwjaar 2005 - 2013)
Plaats reactie
NLensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2018 22:34

Range Rover Sport Vibratie op snelheid , acceleratie

Bericht door NLensen »

Vanaf ca 110 km/h en met name accelereren voel ik mijn Range Rover Sport 3.0 tdv6 (2010 / 184.000km) vibreren, het lijkt alsof de (bijna nieuwe) banden gebalanceerd moeten worden, echter de vibratie doet zich met name voor onder belasting, als ik gas los laat wordt de vibratie minder, maar verdwijnt niet volledig.
Ik ben geen techneut maar het lijkt mij logisch dat dit te maken heeft met de aandrijfas.? Vraag is welke ? Voor ? Midden achter (main propshaft?) .... ik heb
niet echt zin om straks alles op de gok te moeten gaan vervangen om er vervolgens achter te komen dat het probleem tóch ergens anders vandaan komt......💸💰😠
Er is overigens ook een ‘bonkend’ geluid waarneembaar bij snelheden rond de 30-50km/h bij 5graden stuur uitslag naar links & rechts , dit lijkt mij een rubberen ophanging of wiellager(s) ? , zou dit wellicht ook de vibratie bij acceleratie / rijden op snelweg kunnen veroorzaken..?

En als ik over slecht wegdek rij bij ca 30km/h lijkt het alsof er iets los zit (kloppend geluid midden achter / onder de auto) alsof er iets los zit of liever gezegd, speling op een rubberen? afdichting zit...
Ik wil deze problemen oplossen want verder ben ik heel blij met deze auto, het is een mooie en super comfortable auto..👍
RRexpress
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2010 15:31

Re: Vibratie op snelheid , acceleratie

Bericht door RRexpress »

Ik heb exact hetzelfde probleem bij 90-110 km of 16k toeren. Banden + velgen gewisseld ☹️ Aandrijfas is vernieuwd ☹️ Zou het eventueel de homokineet op de achteras kunnen zijn??
Plaats reactie