Automatenbak vraag V8 4,6 1999 HELP :)

Onderwerpen gerelateerd aan de aandrijving van de Range Rover P38
Plaats reactie
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Automatenbak vraag V8 4,6 1999 HELP :)

Bericht door harryv8 »

na afgelopen zondag na aanschaf slechts 6 km gereden te hebben gestrand te zijn , met een bak waar olie uit liep
en niet meer in zijn versnelling ging, vandaag even gekeken en heb de volgende vraag.

*lekkage komt van de ontluchtings slang , iemand een idee hoe dat kan ? ( nr 7 in de tekening)

http://workshop-manuals.com/landrover/p ... operation/


gr

Harry
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: Automatenbak vraag V8 4,6 1999 HELP :)

Bericht door harryv8 »

Krijg nu ook een melding storing versnellingsbak in scherm , heb een icar930 maar kan die niet uitlezen
ene keer wel in versnelling maar meestal niet . zit nog genoeg olie in de bak
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Automatenbak vraag V8 4,6 1999 HELP :)

Bericht door jeroen »

Ben bang dat toch je bak het heeft begeven.er mag als je niet teveel olie in de bak hebt zitten zeker geen olie door de ontluchtingsslang naar buiten komen.persoonlijk zou ik in deze situatie beginnen met demonteren van de bak en op onderzoek uitgaan.de bak heb je er op een uurtje of 2 onderuit.
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: Automatenbak vraag V8 4,6 1999 HELP :)

Bericht door harryv8 »

Hoi Jeroen, dank voor je antwoord. Wil toch eerst proberen de foutcode te resetten
De ene keer pakt hij wel ..andere ..meestal... niet in de versnelling. Heb olie gemeten in de bak en dat zit er voldoende in, zag wel dat het hard aan vervanging toe was. Leek wel bruin.. maar dat was ik toch al van plan. Als ik de bak eruit haal vervang ik hem meteen ..goedkoper dan te laten repareren vermoed ik.
Plaats reactie