Automatische versnellingbak P38 2.5 DSE

Onderwerpen gerelateerd aan de aandrijving van de Range Rover P38
Plaats reactie
Hans Wicart
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2013 18:14

Automatische versnellingbak P38 2.5 DSE

Bericht door Hans Wicart »

Beste P38 liefhebbers.
Van het ene op het andere ogenblik had mijn Range Rover P38 2.5 DSE 1999 (200.000km) geen power meer. Ook al drukte ik het gaspedaal helemaal in dan maakte de motor wel veel (4000) toeren maar de maximum snelheid bleef rond de 60. Als hij een beetje moest klimmen liep de snelheid dramatisch terug naar 20 tot bijna stilstand, ondanks het hoge aantal toeren.
Bij de garage vertelde ze mij dat de oorzaak de automatische versnellingsbak moest zijn.
Na inspectie het advies hem te vervangen door een gereviseerde bak van Land Rover (met garantie). Na de vervanging en 4000 euro lichter, leek het euvel verholpen en reed hij weer als een P38. Helaas 2 dagen later weer het zelfde euvel. Volgende dag op weg naar de garage en wat schetste mijn verbazing, hij reed weer als een trein. Raar fenomeen en natuurlijk een vervelend gevoel omdat je je auto niet meer kan vertrouwen.
Ik stel deze vraag aan het forum omdat dit hele verhaal zich afspeelt in Z-W Frankrijk, waar ik woon, en er in de verre omtrek geen Land Rover garage is. De P38 wordt onderhouden bij een Peugeot-garage waarvan de (Franse) eigenaar zegt dat hij alles van Land Rovers weet.
Mocht ik van U een antwoord krijgen op mijn vraag dan kan ik hem misschien van advies dienen als dit fenomeen zich weer mocht voordoet (hopelijk niet).
Bij voorbaat dank, Hans Wicart
Plaats reactie