* opgelost - olie lekkage P38 DSE 1995

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
JaapStruyk
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2016 07:12

* opgelost - olie lekkage P38 DSE 1995

Bericht door JaapStruyk »

Goedemorgen hier een vervolg in mijn jacht naar olie lekkage, na onderstaand te hebben getackeld blijft hij nog steeds wat druppelen en aangezien ik er ook in slaagde mijn Discovery 300tdi volledig lekvrij te krijgen ben ik dit mijn mijn P38 ook van plan.
Heb wat kleine drupjes weten te traceren op logische plekken, alle slangen naar oliekoelers van zowel motor als transmissie zweten wat, de oplossing is vervangen echter er is 1 wat forsere lekkage waar ik niet uit kom wellicht dat iemand hier dat al eens bij de hand heeft gehad.
De lekkage lijkt vanachter of boven de flens van de brandstofpomp te komen maar is niet helemaal duidelijk, het zou kunnen dat er via de flens olie van de distributie lekt of ergens daarboven maar halve demontage van de motor zou uitsluitsel moeten geven, iemand een idee?

Dag jongelui, heb een behoorlijke olie lekkage van de motor aan de bestuurders zijde, het lijkt me van de aansluiting oliekoelerslangen op het blok te komen en 1 daarvan zit ook niet vast althans er zit veel beweging in maar kan er niet uit.
Ik neem aan dat het pijpen met een borstje zijn die met een klem op de plaats gehouden worden en een O-ring als afdichting?
Bekent kwaaltje of moet ik het elders (aan die zijde) zoeken?

*edit*
Maar gewoon losgeschroefd en i.d.d. elke leiding heeft een O-ring waarvan 1 beschadigd en allebei hard geworden, ff in de rommelbak aan het zoeken geweest en iets redelijk passends gevonden en het euvel lijkt verholpen, zie nog wel wat druppels op de grond maar geen plas meer, op naar het volgende lekkage punt? (of laten als het is, nadat ik mijn disco lekvrij had rotte het chassis door ;-)

*edit-2*
De laatste druppels kwamen van de O-ring die de brandstofpomp afdicht naar de distributie, zat er gewoon geen tussen, paar uurtjes werk maar lekvrij!
Plaats reactie