Motor revisie nodig - range rover p38

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
marckx
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2011 23:48

Motor revisie nodig - range rover p38

Bericht door marckx »

Na 275000 km is de motor van mijn Range Rover P38 4.6 Bj1999 toch wel een beetje oppelepop....vermogensverlies, koelwaterverbruik, rokende uitlaat, branderig geurtje, enorm geklakker van kleppen etc.
Wil de auto absoluut niet kwijt of verkopen, hij is verder goed onderhouden en wordt dagelijks gebruikt en wil hem nog jaren houden!
LR beval een nieuwe motor aan, met alles drop en dran, voor de bekende LR $$$$ prijs.
Iemand een tip (of ervaring) waar in NL ik een goede revisie kan laten doen zodat ik weer lekker kan scheuren in Rangie? Ben wel handig, maar dit gaat ver boven mijn pet (en ruimte & tijd...)
Alvast dank voor de tips!
Groeten
Marc
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: Motor revisie nodig

Bericht door Simonjanssen »

Hoi
Ik heb een paar jaar geleden een ander onderblok in engeland gekocht.
Het was duidelijk dat de cylinderbussen problemen gaven. De verwachting was dat de koppen nog goed zouden zijn. Dat gloednieuwe onderblok kostte ruim 2000 euro met 100 euro bezorgkosten....
Al het werk heb ik laten doen. Al met al veel goedkoper dan een revisie. Daarvan had ik prijsopgaven tot 6500 euro als alles tegen zou vallen. Zelfs met nieuwe koppen zou ik nog goedkoper uit zijn geweest.
Intussen is door de lage euro engeland wel ruim 10% duurder. Indien gewenst stuur ik naam en adres van dat bedrijf, dat beweert de machines en patenten van landrover te hebben overgenomen en een beter soort alloy te gebruiken.
Ik heb er intussen ruim 100.000 km mee gereden.Dat onderblok is nog als nieuw..
groet

simon janssen

nb bij interesse, stuur me een mail: hydroget@xs4all.nl
marckx
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2011 23:48

Re: Motor revisie nodig

Bericht door marckx »

Update: nog geen motorrevisie gedaan. wel bleken beide Lambda sensoren verrot, de bobines waren aan vervanging toe en er waren twee bougiekabels niet goed meer. En er zaten her en der gaten in de uitlaten. Bij de Bosch garage elektrisch gedeelte vervangen en resultaat: rijdt als een tierelier! LPG verbruik zuiniger, pakt meteen op bij vol gas geven. Nu nog uitlaat (besteld in de UK via eBay, EUR 200) en voorlopig hoop ik de motor revisie nog even uit te stellen.
Ook Terrafirma schokbrekers gemonteerd en rondom Britpart polybushes (zwart) laten zetten, maar dat bleek een drama: keihard veergedrag en na 3 dagen ging de hele Panhard stang voor naar de klote omdat de polybushes waren gebroken....is niet fijn wanneer dat bij 100 km/u gebeurt en het stuur uit je handen slaat....hartverzakking! Moest op de ADAC takelwagen teruggebracht etc etc. Polybushes eruit laten halen en vervangen door originele LR rubbers. Goedkoop is soms duurkoop.
Op naar het volgende project...
Plaats reactie