Motorwissel en revisie

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Motorwissel en revisie

Bericht door Benlaro »

Gisteren na de motorwissel de P38 gestart, even zonder bougiekabels druk opbouwen door de oliepomp, daarna de bougiekabels weer aangesloten en na een halve minuut pruttelen kwam er weer leven uit de motorkap vandaan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Even de geschiedenis:
Vorige maand een P38 4.0 van 2001 gekocht die sinds 2009 stil heeft gestaan met een waarschijnlijk opgeblazen motor.
Blok uit de auto gehaald en gedemonteerd.
Blok afgeperst, maar dat was goed, alleen was het blok krom, want de nokkenas zat muurvast.
Tweedehands onderblok van een 4,6 gekocht, welke volgens de verkoper absoluut niet lekte.
Het blok ook gedemonteerd en gecontroleerd.
Daarna de krukas en zuigers van de 4,0 overgezet in het nieuwe blok, alle lagerschalen vervangen, nieuwe nokkenas en zuigerveren.
Alle pakkingen vervangen en het blok weer verder in elkaar gezet.
Blok weer in de auto gehangen en gisteren de vloeistoffen bijgevuld en gestart.

Nu nog een paar andere problemen oplossen en de auto als hij klaar is ter keuring aanbieden.

Deel 1 is gelukt, nu de rest.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Motorwissel en revisie

Bericht door Bacchus »

Cool!! Mooi project!

Succes!!!

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie