Vermogen valt weg

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
gordon1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2014 19:01

Vermogen valt weg

Bericht door gordon1 »

Hey ,

P38 2.5DSE van 1998

Sinds enige tijd ondervind ik een probleem .
Als ik het gaspedaal induw gebeurt er even niets en dan plots gaat de motor naar 3200tr/min ongeveer
( kickdown ) maar heb ik geen power meer. Wagen trekt goed tot 3000tr/min.

Wat heb ik al vervangen ?
Slangen van en naar Intercooler ( 1 was gescheurd ) en turboboost sensor, maar nog steeds hetzelfde resultaat
Vorig jaar heb ik dit fenomeen ook eens voorgehad en toen was het het slangetje van inlaatcollector naar boostsensor. Dit heb ik ook reeds gekontroleerd of dit nog ok was ....

Iemand enig idee?

MVG

Gordon
gordon1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2014 19:01

Re: Vermogen valt weg

Bericht door gordon1 »

Probleem gevonden,
Laatst heb ik mijn wagen bij een garage binnen gestoken om eventuele foutcodes uit te lezen.
Daar kwam men tot de vaststelling dat de turbodruk wegviel vanaf 1bar druk. Men had het vermoeden dat de regeling van de wastegate om zeep was. Normaal regelt die rond de 1.2bar turbodruk.--> niet apart te verkrijgen , een geheel met turbo = ongeveer €900 zonder BTW.

Ook vertelde men mij dat de slangen van turbo naar intercooler en van luchtfilter naar turbo , dichtklapten.

Hierop heb ik zelf besloten om verder om onderzoek te gaan aangezien dit toch een flink bedrag was.

Ik heb vervolgens de intercooler gedemonteerd om te kijken of er hier een verstopping was , maar niets gevonden.
Alles terug gemonteerd en dan maar eens de luchtfilter ( die ik ook vervangen had ) los gemaakt en dochterlief eens gas laten geven.
Wat bleek nu? De slangen sloegen niet meer dicht . Dan verder gekeken naar het luchtfilterhuis en daar zat een verstopping waar de aanzuig is vanuit de wielkast. Alles gereinigd en wagen rijdt voorbeeldig.

Hierbij laat ik het dan , probleem opgelost.
Gewoon ter info .

Groetjes

Gordon
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Re: Vermogen valt weg

Bericht door Xroader »

:mrgreen: Nice to know, je weet maar nooit, als ik da tegenkom weet ik waar eerst zoeken!
Range Rover P38 2.5TD 1996
Plaats reactie