Verwarming + Motor loopt warm.

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
de_stieven
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:29

Verwarming + Motor loopt warm.

Bericht door de_stieven »

Vandaag komt er een kennis bij mij met zijn Range Rover 2.5D P83 DSE uit 2000. Hij kwam een tussenstop bij mij maken omdat de temperatuur van zijn motor te warm stond. Toen hij bij mij was, zat zijn wijzer bijna in het rood. Er was een watertekort in het reservoir bakje, omdat het water zo warm was, dat het via de overloop eruit liep. Dus eerst een hoop water bij gedaan. Voor dit probleem was hij al naar de garage geweest. Daar hebben ze een flush gedaan + zijn thermostaat doorboort zodanig dat er constante flow is. En toch loopt deze nog warm. Radiator en slangen stonden gloedheet. Ventilator voor radiator draait constant , dus deze werkt. Iemand een idee?

Dan had ik ook het volgende opgemerkt. Binnen in de wagen heeft hij geen warme lucht. Als we de verwarming op 100% blazen zetten. Maakt de linker ventilator nogal herrie. Toen ter besluit gekomen dat er eigenlijk geen lucht uit de ventilatiegaten komen. Toen heb ik ontdekt dat de 2de rechtse ventilator niet aangesloten was. Deze dus aangesloten en uit de ventilatie aan de voeten komt constant lucht nu, dus ik krijg deze niet af, of terwijl ik de fiche er weer uittrek. Na wat proberen werkt de linker ventilator opeens ook niet :s Dus even kort. Geen warme lucht, terwijl ik aan de leidingen voel dat deze heet staan. Linker ventilator werkt niet, rechter blijft constant werken. Iemand hier een idee ?
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Verwarming + Motor loopt warm.

Bericht door Bacchus »

Geen ervaring, maar het zou heel goed kunnen dat het warm lopen en geen verwarming hebben twee op zichzelf staande problemen zijn.
Daarnaast zeg je dat de fan draait, dus hij doet het, dit is niet correct. Een fan kan draaien zonder vermogen de leveren als ie stuk is!!! Dan verricht ie dus geen arbeid en verplaatst nauwelijks lucht.

Succes!

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie