Airco probleem - Range Rover 4.6 hse 2001

Onderwerpen gerelateerd aan het klimaatsysteem van de Range Rover P38 zoals verwarming / airco / kachel
Plaats reactie
Cartaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2015 12:27

Airco probleem - Range Rover 4.6 hse 2001

Bericht door Cartaker »

ben sinds kort eigenaar van Range Rover 4.6 hse 2001. Wagen rijd en functioneert probleemloos op de airco na.
Airco laten afpersen en vullen , alles werk perfect. Hij blijft echter allen warme lucht geven Probleem zit in de aansturing. Heb helaas nog geen handboek van de wagen. Kan iemand mij een tip geven waar de sensors zitten die te pomp schakelen ?
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Airco probleem

Bericht door 1korendijk »

Goedemiddag,

Klinkt als de servo / blend motoren... Bekend probleem, genoeg informatie en diagnostische tests te vinden...


Groet Marcel
Groet Marcel
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Airco probleem

Bericht door BullFyin »

Je kan hier eea vinden,

http://www.landroverweb.com/Pdf-files/M ... -Rover.pdf

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
klash016
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 20:54

Re: Airco probleem

Bericht door klash016 »

Ik denk ook aan een kachelservo probleem. Je moet even testen of het aan beide kanten is. Er zit een gescheiden temperatuurregeling. Het kan zijn dat de ene kant prima werkt maar de andere kant niet. Dan moet er dus 1 kachelservo vervangen worden. een stevig klusje. Er is echter wel veel van op internet te vinden.
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: Airco probleem

Bericht door Simonjanssen »

hoi
bij een aantal fouten verschijnt er een boekje in het airco display. Dan weet je dat het systeem ook een fout ziet.
Ik vermoed dat als het alleen een blenderfout is, dat je de leidingen van de airco wel koud moet kunnen voelen. Lijkt me logisch maar is niet 100% zeker.
groetjes
simon janssen
Plaats reactie