o ringen vervangen - lekkage koelvloeistof P38

Onderwerpen gerelateerd aan het klimaatsysteem van de Range Rover P38 zoals verwarming / airco / kachel
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

o ringen vervangen - lekkage koelvloeistof P38

Bericht door Simonjanssen »

Hallo

Ik ben in mijn P38 meerdere malen bezig geweest met de 0 ringen tussen de verwarmingspijpen en de zgn heater matrix.
1 ik raakte koelvloeistof kwijt en het ging in het interieur wat zoetig ruiken. Geruime tijd geleden.
Goed gekeken naar youtube filmpjes en de o ringen vervangen.
2 paar maanden later weer lekkage. Alles weer uit elkaar, checken , schoonmaken. weer nieuwe ringen erin.
Koelsysteem afgeperst met luchtdruk. Geen lekkage meer. Alles weer gemonteerd en rijden.
Na een maand of zo weer lekkage.
3 weer alles uit elkaar, checken, schoonmaken en weer nieuw o ringen gemonteerd.
Dit keer het maximale aandraaikoppel gebruikt dat ik kan bereiken met de hand op een goede nr2 kruiskop schoevedraaier extra lang.Ik ben kennelijk altijd te voorzichtig geweest met die kruiskop. Het lijkt erop dat het leed nu geleden is. Ik heb overwogen om die kruiskop te vervangen door een gewone bout, die dan op het juist koppel kan worden vastgezet. Ik weet echter het juiste koppel niet.
de les: niet te voorzichtig met die hoge kwaliteit kruiskop. Die kan ertegen. Anders krijg je veel extra werk.

groetjes

simon janssen
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: o ringen

Bericht door Simonjanssen »

hi guys
uiteindelijk toch weer lekkage op de o-ringen. ongelofelijk.
ik heb het opgegeven en een busje vloeibare radiator stopleak in het koelsysteem gemikt.
de o-ringen lekken al 2 maanden niet meer...
de vloer bij de passagiersplaats blijft nu eindelijk weer droog.
groetjes
simon janssen
Arjan-P38
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019 09:38

Re: o ringen vervangen - lekkage koelvloeistof P38

Bericht door Arjan-P38 »

Hallo Simon,

Weet niet of je nog actief bent op de site en / of dat je de P38 nog hebt.

Maar wat is uiteindelijk de ervaring geworden met de oplossing en wel merk heb je gebruikt.

Zit nu ook met hetzelfde probleem en is een stevige klus om de boel uit elkaar te halen.

Mvg

Arjan
Plaats reactie