Luchtvering Range Rover P38

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
hielke38
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2011 10:36

Luchtvering Range Rover P38

Bericht door hielke38 »

Goedenmiddag,

Ik heb een gekke storing in mijn luchtvering.

Tijdens het parkeren na een ritje van een uur merkte ik dat ik de pomp van de luchtvering hoorde pompen. Luchtvering stond in zijn neutrale stand, maar sprong over naar de hoge terreinstand. Ik drukte het naar beneden, maar zonder resultaat. Vervolgens is de auto met geen mogelijkheid meer naar beneden te krijgen.

De compressor blijft ondertussen lekker doorpompen en werd gloeiend heet. Ik heb de electriciteit er maar afgehaald zodat hij niet zichzlf stuk pompt. Nu staat de wagen volledig hoog, maar als ik de compressor weer aansluit blijft hij steeds doorpompen.

Heeft iemand een idee hoe ik de compressor kan laten weten dat hij niet hoeft te pompen? ;)

Heb reeds:

NIeuwe compressor ( 6 mnd)
NIeuwe balgen 4 x ( 6 mnd)
uitgebreidde systeem check ( 2 mnd)

Wellicht iets te maken met kapotte sensor?

Groet Hielke
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Luchtvering P38

Bericht door jeroen »

kapotte hoogte sensor kan het niet zijn.Anders had je een melding (eas defect) op het dashbord.Het kan goed in je
kleppenblok zitten.Daar zit een drukventiel in en als deze niet meer goed werkt verliest hij druk en meent de compressor dat hij moet blijven pompen.Wat je ook eens kan proberen is je relais wisselen.Makkelijkste is denk ik ff uitlezen.
hielke38
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2011 10:36

Re: Luchtvering P38

Bericht door hielke38 »

Gelukt! Relais vervangen en het werkt weer prima. Dank
Plaats reactie