p38 laagste stand op de bumpstops alle eas lampjes aan

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

p38 laagste stand op de bumpstops alle eas lampjes aan

Bericht door Simonjanssen »

Hallo
Gisteren tijdens het rijden eas alarm. Alle eas lampjes aan. Eerst even knipperen. Daarna blijven aan.
De auto naar de laagste stand. 50km pu warning. Hobbelend naar huis gereden. Thee gedronken en daarna de eas kicker aangelegd. Foutcode : 4 keer rood. dwz: no reply to wake up. Hierover kon ik op internet maar 1 verhaal vinden, een beetje ingewikkeld.
Waarschijnlijk kan de becm de eas ecu niet (meer) wakker krijgen, zou ik denken.. Betreffende draden en contacten icl. eas timer relais gecheckt. Niks aan de hand. de luchttank heeft de maximale druk. Geen fuses noch relais kapot. Raadsel. Eas ecu zou dus ws kapot moeten zijn. Zal ik er al eentje bestellen of toch maar even wachten op meer wijsheid. De volgende dag maar eens een laptop met rswsolutions eas software aangesloten en daarmee getest. Ik kreeg tientallen foutmeldingen. Dat is meestal een goed teken. dwz dan is er vaak iets met de stroomvoorziening. Nogmaals eas timer relais gecheckt.
Die werkt nu niet goed!!
Vervangen door een gewoon "dubbel" relais. Problem solved.

(achteraf had ik de foutmelding al 2 keer eerder gehad. Opnieuw starten loste het toen nog op. Nu niet meer dus.
het relais is dus niet betrouwbaar geweest. Toen ik hem de eerste keer testte heeft die het kennelijk wel weer even gedaan...)
groetjes
simon janssen
Plaats reactie