Range Rover P38 EAS problemen

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Xroader »

Range Rover P38 EAS problemen
Xroader schreef:nu grootste probleem, twee volledig geriviseerde eas kleppenblokken, Met de ene zakt de voorkant, met de andere de achterkant!? :o
Probleem opgelost, beide blokken nog eens volledig opengedaan, en weer volledig in elkaar, zal we ergens binnenin nog een klein lekje geweest zijn,
met een van die blokken werkt het nu exellent. Volledig getest met pc, geen foutmeldingen en alles zoals het hoort.

Met de andere danst de auto, >>> gaat continue op en neer, maar geen van de vier hoeken gesyncroniseerd?? Echt raar, als ik de balgen manueel opblaas, en niets doe, blijft de auto op niveau, en vanaf ik het contact aanleg, begint ie, zakken, stijgen, een hoek zakken terwijl een andere stijgt, of ook, links zakt en rechts stijgt tot hoogste, echt strange things vannacht in de garage. Aan de pc leggen, heeft geen fout, maar doet niets, niet omhoog, niet omlaag, niets op command van de pc. Enkel compressor aan/uit werkt.
Range Rover P38 2.5TD 1996
4x4 Factor
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:31

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door 4x4 Factor »

vervang je alleen het kleppenblok, of ook de driverbox als je het blok wisselt?
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Benlaro »

Vergeet niet dat er ook nog een regelunit onder je bestuurderstoel zit en het bekende relais wat aan de zijkant van je bestuurdersstoel zit.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Xroader »

Is toch nog steeds niet 100% doet echt wel raar die EAS, luchtbalgen getest, en ok, geen lekken te vinden ook, maar, behalve op access en op Offroad (hoogste stand) danst de auto lichtjes, enkel de voorkant, auto gaat 1cm omlaag, en dan hoor je effectief de lucht via de silencer (die ik er nu even uitgehaald heb om te kijken wat er gebeurd) uitgelblazen worden, dan gaat de compressor aan, en komt de auto terug op niveau, dit duurt toch wel enkele minuten (lang dus) eens op niveau, stopt de compressor, en nog geen minuut later, weer hetzelfde, lucht wordt via silencer uitgeblazen, auto zakt 1cm, dan compressor aan, en terug langzaam omhoog, continue zelfde, en dit enkel in snelwegstand, en in normale stand, in hoogste stand blijft hij mooi op hoogte, en beweegt niet, relais is al vervangen, ik reed met een gewoon relais ipv het EAS relais, dus eerst standaard relais terug gestoken, dan vervangen door reserve eas relais wat ik nog heb, tenslotte terug m'n gewone relais gestoken(zodat het autolevelen bij stilstand uitgeschakeld is) maakte allemaal geen veschil
Range Rover P38 2.5TD 1996
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door 1korendijk »

Hoe is de staat van de hoogtesensoren?

Heb je antwoord op eerder gestelde vragen? Zie Benlaro & 4x4factor



Groet Marcel
Groet Marcel
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Xroader »

ik heb al de stuurdoos, (deze die aan het kleppenblok bevestigd zit) gewisseld, en de EAS-ecu (onder de zetel) is ook reeds gewisseld, als ik de stuurdoos wissel begint hij helemaal te dansen, de EAS-ecu wisselen maakt geen verschil. beide komen uit een auto met goed werkende EAS die ik vorig jaar in afbraak had.
Range Rover P38 2.5TD 1996
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door Benlaro »

Kijk ook eens of ze uit de zelfde productieperiode komen, misschien zitten er wel productie verschillen in.
Ik heb eventueel van allebei nog een setje liggen en ook nog een kleppenblok.
Ik ga ze toch niet meer gebruiken, de P38 staat te koop.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Range Rover P38 EAS problemen

Bericht door 1korendijk »

Als ik het goed begrijp heeft u met het ene kleppenblok geen problemen, het andere kleppenblok levert dansen op?

Zo ja; de danser op reserve danwel een adequate revisie

Zo nee; met de computer afwijkingen qua hoogte te meten? Geijkt? Zeepsop op de aansluitingen bij het kleppenblok getest?


Groet Marcel
Groet Marcel
Plaats reactie