EAS probleem - Range Rover P38

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Aldert
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2015 22:30

EAS probleem - Range Rover P38

Bericht door Aldert »

All,

Betreft een Range Rover P38 met een EAS probleem. Loop tegen een probleempje aan waar ik zo niet een oplossing voor kan vinden.
Als ik de auto start dan komt de auto prima op nivo en brandt het tweede lampje van boven. Dus niets aan de hand denk je.
Maar na een minuut verspringt het lampje en knippert alleen de bovenste en het symbool op het dashboard dat hij in de hoogste stand staat gaat aan. De auto stijgt dan ook.
Zit je dan aan de selectorswitch en wil je hem weer in de gewone stand krijgen dan gaan er twee lampjes branden; de bovenste constant en die daaronder knipperend. Op zich klopt dit, want dit betekent dat hij bezig is om te zakken. Alleen.. dit doet ie niet!!!! Het symbool in het dashboard blijft ook branden.
Soms gaan vervolgens dan ineens de bovenste twee lampjes knipperen.
Zit je dan inmiddels op de snelweg dan verandert het patroon. De bovenste blijft branden en het derde lampje gaat dan knipperen. Alleen zakken doet de auto niet!
En dan ineens, zonder aanwijsbare oorzaak is alles weer normaal en brandt het tweede of derde lampje constant.
Lees je de foutcodes uit, dan is er niets te zien.

Ra,ra, iemand enig idee?

Groet, Aldert

groet, Aldert
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: EAS probleem

Bericht door Benlaro »

Ik heb ook zoiets gehad en het bleek dat de compressor continu bleef pompen.
Ik had een sluiting in mijn zekeringen kast omdat er koelvloeistof ingekomen was.
nieuwe zekeringen kast en het probleem was verholpen.
Het kan eventueel ook je druksensor zijn die in je kleppenblok zit.
Pas wel op, door het te lang draaien is bij mij de pomp verbrand, gelukkig had ik nog een compressor met een kapotte temperatuursensor, die heb ik gewisseld en draaien weer.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Plaats reactie