MAX SNELHEID 120

Onderwerpen gerelateerd aan foutmeldingen en het uitlezen van een Range Rover P38. Ervaringen diagnoseapparatuur en storingsmeldingen
Plaats reactie
voorink
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2012 08:50

MAX SNELHEID 120

Bericht door voorink »

Ik heb een Range Rover 4.6 HSE uit november 1996. Er zit een optie op om een waarschuwing in te stellen als je een bepaalde snelheid overschrijdt. Onafhankelijk daarvan komt er een melding MAX SNELHEID 120 in de display als je harder rijdt dan 120. Ik ben al bij de Land Rover garage in Hilversum geweest om te kijken of zij iets in de BeCM konden veranderen. Zij kunnen er echter niet in omdat de auto oorspronkelijk Frans is. Weet iemand a) hoe je die melding wegkrijgt en b) iemand die een Franse BeCM kan uitlezen?
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: MAX SNELHEID 120

Bericht door jeroen »

hoi

Een collega van mij kan deze uitlezen,resetten enz enz.
Heeft betere en nieuwere apparatuur dan de dealer,omdat de dealers software voor de p38 niet meer geupdate
wordt.En hij krijgt maandelijks updates.
email is luc.plessers@telenet.be
succes
voorink
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2012 08:50

Re: MAX SNELHEID 120

Bericht door voorink »

Dank voor het contact, Jeroen. Ik ben gisteren bij Luc geweest in België. Hij kon inderdaad de computer uitlezen en de instelling wijzigen. Er is een instelling over de snelheidswaarchuwing waarbij je kunt kiezen tussen 100 en 120. Die stond op 120. Hij is op 100 gezet en nu werkt het! Geen irritante meldingen meer. Luc heeft meteen de rest van de instellingen nagelopen en goed gezet. Erg goede kerel!

Overigens is een probleem met de communicatie volgens Luc bijna nooit het gevolg van het feit dat een auto uit het buitenland komt. 9 van de 10 keer is het een gecorrodeerde connector rechts voor bij de rechtervoet van de bijrijder. Daar zit de communicatie kabel doorverbonden met 2 stekers. Dat is omdat dat zo moet als de auto gebouwd wordt. Zijn tip is om die connector er tussenuit te halen en de draden met solderen en krimpkous 1 voor 1 door te verbinden.

Bij mij kon Luc bijvoorbeeld bepaalde computers wel en andere weer niet uitlezen. Dat komt volgens hem door die verbinding.

Nogmaals dank en ik kan iedereen Luc aanbevelen!

P.S.: Jeroen, je kunt t.z.t. een lijstje verwachten met onderdelen die ik nog zoek. Volgens Luc weet jij daar wel raad mee?
Plaats reactie