AIRBAG DEFECT melding

Onderwerpen gerelateerd aan foutmeldingen en het uitlezen van een Range Rover P38. Ervaringen diagnoseapparatuur en storingsmeldingen
Plaats reactie
Dr. Theo
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:15
Website: http://www.drtheo.nl
Locatie: Kornhorn

AIRBAG DEFECT melding

Bericht door Dr. Theo »

Een paar jaar geleden kreeg ik meteen na het vervangen van een paar lampjes in de klokkenwinkel van mijn Range Rover P38 2.5DSE uit 1996 -waarbij ook de gele stekker achter de klokken los is geweest- de melding AIRBAG DEFECT.
Wie heeft ervaring met het oplossen van deze storing of onderdelen om systematisch alles na te kunnen lopen?
Bij Geba in Tynaarlo heeft de Engelse monteur met de T4-notebook voor de oude modellen geprobeerd in de airbag-computer te komen om hem te resetten maar dat lukte niet. Ook met mijn Hawkeye is het niet gelukt.
Dit is de melding die ik op de Hawkeye krijg met de benodigde BA5071 kabel en grijze BA5077 connector. Op beide mogelijke airbag-computers (TRW Gen 4 + TRW SPS).
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 330&type=3

Alvast bedankt voor de tips of verwijzingen.

Groet Theo Kerger
Land Rover Discovery V8 3.5, 3-deurs, RHD
Land Rover Discovery V8 3.9i, 5-deurs, RHD
Range Rover P38 2.5DSE 1996, LHD
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: AIRBAG DEFECT melding

Bericht door jeroen »

Hoi theo

Heel vaak is het geval dat als men niet met een uitlees apparaat in jouw computer kan dat de ecu zelf foutief is.nu verkoop ik vrij vaak een airbag ecu.Dat weer wil zeggen dat ze vaker kapot gaan.Dus het zou goed kunnen dat de jouwe ook kapot is.
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: AIRBAG DEFECT melding

Bericht door Simonjanssen »

Hoi Theo, volgens slaat de airbag ecu geen fouten op. De accu een kwartier eraf en dan nog een keer proberen. De vrouwelijke stekker is zelfsluitend. Contacten goed schoonmaken en verbinding testen met naaldje door de isolatie steken. Als alles goed dan ws die ecu..
Groetjes
Simon janssen
Plaats reactie