SRS airbag fault Range Rover p38

Onderwerpen gerelateerd aan foutmeldingen en het uitlezen van een Range Rover P38. Ervaringen diagnoseapparatuur en storingsmeldingen
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

SRS airbag fault Range Rover p38

Bericht door Simonjanssen »

Hallo
De afgelopen 2 weken had ik een SRS airbag fault met de Range Rover P38 na het rijden van ongeveer 500 meter.
Ik volgde een aantal adviezen van et engelse/amerikaanse forum. Ik hebde contacten van de gele draden onder de voorstoelen schoongemaakt . Het probleem werd erger.
Ma gewoon starten van de motor volgde het SRS-licht op en de airbag storingsmelding onmiddellijk ..
Dus heb ik mijn elm 327 aangesloten op het eobd2 systeem. Er was een airbag fout in het geheugen opgeslagen..
Ik hen het fouten geheugen gereset met de elm. Na verschillende reizen en meerdere starts ik durf te concluderen dat ik verlost van de de foutmelding.
Aanvankelijk t was een bericht over "een proce fout". Later was het een bericht over het geheugen. Een beetje verwarrend dus.
misschien heeft iemand hier iets aan..
groet
simon janssen
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: airbag fault hersteld

Bericht door 1korendijk »

Als ik zoek opGoogle naar ELM 327 vind ik veel soorten stekkers & apparaten.
Wij gebruiken een laptop erbij met eas software wat goed werkt.
Voor andere mogelijkheden zoeken we nog software of hardware.
Welke hardware gebruikt u bij uw ELM 327?

Groet Marcel (met ook een airbag fault, welke 2jaren geleden verdween na vele kilometers rijden én een nieuwe accu)
Groet Marcel
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: airbag fault hersteld

Bericht door Simonjanssen »

hi
Ik zat eerder ook te slepen met een laptop naar de auto. Ik gebruik tegenwoordig op mijn mobiele telefoon (samsung s4. liep ook goed op de s2 en ws op alle androids) de app torque. Eerder de free version en nu de betaalde. Ik weet niet meer wat nu het voordeel was van de betaalde versie. Het koste in ieder geval bijna niks. Alternatief voor iphone: Engine Link (niet getest)
Ik heb dus een elm met bluetooth. Is er ook met wifi , dacht ik.(kan ook met kabel naar telefoon. moet je wel de goede kabel hebben natuurlijk.
auto laten lopen. elm in eobd stekken drukken. Torque starten op de telefoon met bluetooth aan. gewoon programma starten. Ze vinden elkaar doorgaans wel. soms moet je nog een code invullen op de telefoon van de elm. Bij aanschaf komt die , dacht ik, gewoon mee. Anders op internet of bij mij.
Met enige oefening wordt het menu wel duidelijk van torque.

groetjes
simon janssen
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: airbag fault hersteld

Bericht door Simonjanssen »

intussen is de airbag fault weer terug.
ik ga op zoek naar een betaalbaar apparaat om de zaak uit te lezen.
Tevens heb ik nu ook een kachelfout (boekje). Die wil ook ook uitlezen.
ik krijg de indruk dat dat kan met de icarsoft i930. Ik moet dat nog wel checken.
Weet iemand dat?

groet
simon janssen
Plaats reactie