Motor Defect, Sleutelcode invoeren - Range Rover P38

Onderwerpen gerelateerd aan foutmeldingen en het uitlezen van een Range Rover P38. Ervaringen diagnoseapparatuur en storingsmeldingen
Plaats reactie
dickvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2013 17:35

Motor Defect, Sleutelcode invoeren - Range Rover P38

Bericht door dickvr »

Tot vorige week had ik een prima rijdende Range Rover P38
Ik heb stuk voor stuk de 4 wielen vervangen en nu was na een paar dagen de accu leeg
Accu is vervangen maar krijg nu de volgende meldingen:

- Motor Defect
- SL Code invoeren
- Druk knop afstandsbediening in

Ik kan de auto ook niet openen en sluiten met de afstandsbediening

Ik heb geprobeerd de sleutelcode handmatig in te voeren dmv het omdraaien van de sleutel volgens de voorgeschreven procedure

Ook dit is niet gelukt

Ik hoop dat iemand nog een goede tip heeft

Groet Dick
Gebruikersavatar
Xroader
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2013 11:17

Re: Motor Defect, Sleutelcode invoeren

Bericht door Xroader »

Heb je al geprobeerd om de sleutel gewoon terug te hersynchroniseren? Dus auto openen of sluiten met de sleutel, en direct daarna de een van de knoppen van de sleutel ingedrukt houden. Volgens ik begrepen heb (ik heb m'n P38 ook nog maar 2 weken) zou dat de sleutelafstandsbediening terug moeten synchroniseren met de BeCM. Ik heb me ook laten wijsmaken, dat je best met twee bent, een iemand die in de wagen blijft, zodat die de wagen terug kan openen van binnen uit. Wel nooit met iemand in de wagen twee maal kort na elkaar drukken op de sluitknop van de afstandsbediening, want dan gaat hij in superlock, en kun je van binnen uit ook niet openen.
Range Rover P38 2.5TD 1996
dickvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2013 17:35

Re: Motor Defect, Sleutelcode invoeren

Bericht door dickvr »

Probleem opgelost!

- binnen in de deur zitten een drietal stangetjes, een van die stangetjes is verbonden met het cylinder slot
- die was bij mij los waardoor ik de deur niet kon openen maar ook de EKA code niet kon invoeren en dus ook de deur niet kon synchroniseren
- stangetje op z'n plek gedrukt en probleem opgelost
- trouwens, nadat je een lege accu hebt gehad en je sluit een nieuwe aan, krijg je de eerste 30 min de melding 'sleutelfout' daarna kun je pas de sleutelcode invoeren of de sleutel synchroniseren

Op naar het volgende probleem, lekkage in de reservewiel bak

Groet en bedankt

Dick
bpappaert
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2014 15:13

Re: Motor Defect, Sleutelcode invoeren

Bericht door bpappaert »

beste Dick, ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn P38: ik krijg de melding: Motoro defect en krijg mijn deur enkel nog op en met de sleutel en dan moet ik mijn sleutel nog in de "open" stand gedraaid houden om mijn deur te kunnen openen. Kan je me zeggen wat je precies bedoelt met de 3 stangetjes in de deur? Heb al eens gekeken, maar kan ze niet vinden.. zou een grote hulp zijn.... mijn P38 staat nu al 2 maanden stil en wil er weer mee rijden...

thanx!
dickvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2013 17:35

Re: Motor Defect, Sleutelcode invoeren

Bericht door dickvr »

Het is al weer even geleden en de Range Rover is inmiddels ingeruild voor een X5 (kan ik dat hier wel schrijven??)
Ik heb het deurpaneel verwijderd en volgens mij het slot er uitgehaald
Bij het slot zitten drie stangetjes die onder andere de elektrische ontgrendeling moeten bewerkstelligen
1 daarvan zat bij mij los waardoor ik helemaal niets met de deur kon doen, het stangetje zat gewoon niet in het gaatje
Omdat jij m vast moet houden lijkt er bij jou ook iets niet goed te zitten
Ik zou het deurpaneel verwijderen en kijken hoe het zit
Met een beetje logisch nadenken zou je er dan uit moeten komen
Heel veel succes
Groet Dick
Plaats reactie