Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Range Rover Evoque L538 – Technisch forum voor de Range Rover Evoque (vanaf bouwjaar 2012)
Plaats reactie
Remkonmedia
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021 23:12

Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door Remkonmedia »

Hallo Allemaal,

Ik kreeg in mijn Range Rover Evoque uit 2013 een melding in het display, dat er een "Storing in het laadsysteem" was.
Daarbij ging het Accu (laadlampje) ook branden.

Nu heb ik mijn accu doorgemeten/getest en deze is goed. Ook heb ik een stabiele laadspanning van ongeveer 13,7 volt. Daarbij rijdt de auto nu al een tijdje zonder (start) problemen.
Na het uitlezen bleek er namelijk een communicatie storing te zijn met de BSM van de accu. Ik heb deze preventief vervangen, maar misschien raad je het al.... zonder resultaat. (ook na resetten)

Heeft iemand dit misschien al een keer eerder meegemaakt?
Heeft er iemand een idee waar ik dit in kan zoeken?

Ik hoor graag jullie reactie
Alvast bedankt

Remco Koning
EvoqueK387FB
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2021 16:08

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door EvoqueK387FB »

Hoi Remco,
wij zijn ook de bezitters van een RR Evoque en hebben al enkele weken naast deze melding ook de melding transmissiestoring, storing camerasysteem, etc. waarbij soms zelfs de richtingaanwijzers het niet meer doen :(
Wij zijn dan ook benieuwd of het probleem bij jou inmiddels opgelost is en wat dan de oplossing geweest is.
Alvast bedankt voor je reactie.
Lorenz
MVerbruggen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:48

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door MVerbruggen »

Hoi,
Wij hebben dezelfde problemen. Het begint met de camera in de spiegels die uitvallen, daarna melding van laadsysteem.
Daarna valt de radio uit en de knipperlicht aanduiding in de auto, ook de achterklep gaat niet meer open.
Wij merken wel dat als we lange afstanden rijden dat het probleem vaak vanzelf weer weggaat en dat alles weer goed functioneert.
Heeft iemand al gevonden waar het probleem vandaan komt?
EvoqueK387FB
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2021 16:08

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door EvoqueK387FB »

Nee, helaas is het probleem bij ons nog steeds aanwezig echter hetgeen jij (MVerbruggen) ook aangeeft is het niet altijd aan de orde. Nu rijden wij maar zeer beperkt met deze auto maar toch hoor ik graag van je als je een oplossing hebt gevonden want op deze manier is het niet prettig rijden.

Alvast bedankt.

Gr. Lorenz
be-spoked
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022 20:22

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door be-spoked »

Al eens naar de aansluiting van de hoofdzekering gekeken, die schijnt nog wel een los te trillen...
deusjevo
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2019 22:54

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door deusjevo »

Ik denk dat de accu stiekem toch roet in het eten gooit.
Range Rover Classic 300Tdi 1972 in Epsom Green ;)
Raffy_H
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2018 11:49

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door Raffy_H »

MVerbruggen schreef: 07 jan 2022 20:13 Hoi,
Wij hebben dezelfde problemen. Het begint met de camera in de spiegels die uitvallen, daarna melding van laadsysteem.
Daarna valt de radio uit en de knipperlicht aanduiding in de auto, ook de achterklep gaat niet meer open.
Wij merken wel dat als we lange afstanden rijden dat het probleem vaak vanzelf weer weggaat en dat alles weer goed functioneert.
Heeft iemand al gevonden waar het probleem vandaan komt?


Wij hebben precies hetzelfde. Bij diverse garages en dealers geweest. Elke keer de dikke rekening voorgeschoteld krijgen zonder dat de probleem verholpen is.
Rockerke
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2023 19:19

Re: Range Rover Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu

Bericht door Rockerke »

Hey allemaal , bedankt voor het toevoegen!
Mijn naam is Eric uit Belgie.
Wij hebben hetzelfde probleem.
Onlangs starte onze 2012 niet meer. Aanvankelijk dacht ik het koude weer dus batterij stuk. Na vervangen alles terug ok.
Een week later kregen we ook deze melding van storing laadsysteem.
Daarna valt de radio uit en de knipperlicht aanduiding in de auto, ook de achterklep gaat niet meer open enz...
Bij de dealer waar we we die destijds gekocht hebben een diagnose laten doen. Kwamen er op uit dat de auxiliary batterij (onder het handschoenkastje) kabel los was. Batterij uitgemeten en gaf mar 6.5V meer . Moet 12.5 zijn.Dachten dit moet het zijn... Maar...nu komt het.
Een jaar geleden werd na onderhoud vastgesteld dat de draaiknop versnelling niet automatisch meer draaide naar "P" . Maar dit lieten we zo.
Vermoedelijk heeft de garagist de kabel los getrokken bij het vervangen van de interieurfilter.
Deze week dus dit kleine batterijtje 12V 1.2Ah vervangen en de draaiknop werkt weer automatisch :D .
Echter blijven de andere alarmen komen :cry:

Iemand hierboven die de oplossing gevonden heeft ?

Groetjes
Plaats reactie