Af en toe vreemd geluid links vooraan.

Range Rover Evoque L538 – Technisch forum voor de Range Rover Evoque (vanaf bouwjaar 2012)
Plaats reactie
Mike-e-Cox
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:37

Af en toe vreemd geluid links vooraan.

Bericht door Mike-e-Cox »

Af en toe zitten we met vreemd geluid aan onze RaRo. Het geluid komt van links vooraan. Ik ben eigenlijk ten einde raad, want de wagen heeft al verschillende keren binnen geweest voor dit probleem. U kunt het geluid vergelijken met banden die lichtjes doorslippen of geperste vloeistof die loskomt in een buis. Dit laatste is een vreemde gelijkenis, maar Ik kan het zo maar omschrijven. Volgens de garage is er al een update geweest van de versnellingsbak, ook zijn de hitteschilden terug vastgemaakt. Meestal komt dit voor bij het verlaten van een rondpunt of bocht. Rechtdoor doet ie het ook. Meestal bij lage snelheid, onder de 50km/U.
Iemand tips aub?

Mvg Mike
michiel2504
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2020 09:30

Re: Af en toe vreemd geluid links vooraan.

Bericht door michiel2504 »

Hoi Mike,

Ik heb dat ook af een toe, het klinkt inderdaad alsof het wiel even slipt, ben hiervoor ook bij de dealer geweest, maar toen deed het zich natuurlijk niet voor. Ik heb het ook niet heel vaak, treedt soms op en vooral bij lage snelheden, geef dan ook niet veel gas, rijd gewoon rustig weg. Er zijn meer mensen die het hebben, zij gebruiken de term "chuffing" hiervoor. Bij 1 iemand was het over na het vervangen van de turbo, maar ik heb eigenlijk niet echt gemerkt dat de motor harder ging lopen.

Mvg,
Michiel
Plaats reactie