Bij wegrijden, kort een hard geluid, trillen en inhouden

Range Rover Evoque L538 – Technisch forum voor de Range Rover Evoque (vanaf bouwjaar 2012)
Plaats reactie
M_CHAIR
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2019 00:02

Bij wegrijden, kort een hard geluid, trillen en inhouden

Bericht door M_CHAIR »

Betreft een Range Rover Evoque uit 2012, Diesel, 4WD Pure, 140.000 Km.

Soms (om de dag), in de ochtend, als de auto de nacht heeft stilgestaan, start ik de auto en wil wegrijden.
Ik rij dan langzaam en rustig in zijn achteruit weg en dan hoor ik een hard klinkend mechanische hol achtige schrapend geluid.
Denk aan een geluid als dat er een enorm blok ijs, langs de onderkant van de auto schraapt.
Ik voel op dat moment het gaspedaal en wat daaronder zit echt flink trillen of er iets aanloopt.
Het voelt ook dat de auto dan vastloopt en er een vertraging plaatsvindt.
Dit duurt hooguit 1 volledige seconde.
Dan is het weg.
Rij ik vervolgens naar voren dan treed dat geluid weer 1 volledige seconde op.
Ook dan hoor ik dat harde mechanische hol achtige schrapend geluid, trilt alles ter hoogte van het gaspedaal en wat daaronder zit en vertraagd de auto.
Daarna is het weg en komt het de hele rit niet terug.
Soms blijft het dan ook een hele dag weg.
Heel soms treed het meerdere keren op een dag op (bijv na het boodschappen doen).
Maar het is altijd bij het wegrijden als de auto even heeft stilgestaan.
Soms ook als ik direct in zijn vooruit wegrijdt.
De garage dacht in eerste instantie aan remklauwen die vastlopen.
Dit hebben ze onderzocht en dit was niet het geval.
Ze willen het repareren en ik heb nog garantie maar zoals altijd, als ik dan daar sta, heb ik al gereden en horen ze het niet.
Daar laten staan is ook zo wat omdat het niet altijd voorkomt en ik de auto ook dagelijks nodig heb.
Mijn angst is ook wat als dit straks ineens doorzet en gaat plaatsvinden onder het rijden op bijvoorbeeld de snelweg met grotere snelheden.
Het geluid en trillen is van dien aard dat ik, mijn vrouw en de kinderen er ook echt van schrikken als het optreed.
Als ik weet wat het is dan heeft de garage toegezegd het te willen repareren desnoods door een erkende dealer.
Als iemand het denkt te weten dan hoor ik het graag omdat de auto nog in de aankoop garantie zit.
Alvast mijn dank en met vriendelijke groet,
Marcel
Range Rover Evoque 2012 4WD Diesel 140.000Km
Plaats reactie