after market navigatie evoque

Range Rover Evoque L538 – Technisch forum voor de Range Rover Evoque (vanaf bouwjaar 2012)
Plaats reactie
Evoque6267
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2018 18:47

after market navigatie evoque

Bericht door Evoque6267 »

Hallo allemaal,

Vandaag aangemeld en helemaal vers op dit forum :D . Ik rijd een Range Rover Evoque 2012 2.2 TD4 Dynamic. Hij heeft helaas geen navigatie :roll: . Wereldwijd werden de 2012 modellen geleverd met navigatie fabriek af. Alleen voor de Aziatische markt werd altijd gewerkt met een after market oplossing. Ik heb nu een dergelijke oplossing gekocht en heb even een puzzel mbt de navigatie kaarten die ik op een SD moet zetten :?: . Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Ben
emichiels
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2019 19:47

Re: after market navigatie

Bericht door emichiels »

Ben,

Heb je het nog voor elkaar gekregen? Welk after market navigatieproduct heb je gekocht? Ben je er tevreden over?

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een 2017 Evoque.

met vriendelijke groeten,

Erik Michiels
Evoque6267
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2018 18:47

Re: after market navigatie

Bericht door Evoque6267 »

Hoi Eric,

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij: http://www.naviinterface.com/gps-naviga ... ox/page-2/ even goed checken welke box je moet hebben voor het 2017 model. Ik heb destijds iets meer dan €250 betaald, en dat dit niet in verhouding staat tot hier (Europa) verkrijgbare units behoeft geen toelichting :lol:
Ik heb redelijk wat gemaild met de leverancier. Engels was destijds nog wel een uitdaging :roll: ik heb na veel zoekwerk goede hulp gekregen van een gpsforum in Australië. Ben ff kwijt hoe die club heet.
De Navigatiebox die ik aangeschaft heb werkt met een SD kaart waar je navigatiesoftware op kunt zetten (Primo Igo 2.4 werkt hierop prima). Dan moet je uiteraard nog een paar kaarten hebben om te kunnen navigeren. Igo Here 2018 kaarten kun je met wat zoekwerk misschien ergens downloaden (kopen uiteraard :o ). Navigatie werkt in principe prima, soms heeft het systeem wat tijd nodig om op te starten, maar als het loopt gaat het prima.


Het is belangrijk om te bekijken waar je de box gaat plaatsen. Ik heb voor het handschoenen vak gekozen. Je moet redelijk wat uitbouwen om e.e.a. in te bouwen, maar oefening baart kunst en als je een beetje handig bent (en genoeg youtubt) kom je er wel uit. Even opletten of je Evoque af fabriek al uitgevoerd is met een GPS ontvanger en dat er achter het dashboard al een aansluiting aanwezig is, zo nee dan moet je deze apart bestellen (in Nederland) kabel min 1,5m en deze moet je ook via via in het handschoenenvak zien te krijgen. Ontvanger kun je recht in de hoek onder de voorruit plaatsen met dubbelzijdige tape. Valt bijna niet op. Voor een nog betere ontvangst kun je desgewenst de ontvanger buiten het binnencompartiment plaatsen.

hopelijk kom je hiermee verder, succes!
Plaats reactie