batterij loopt leeg / range rover p38

Plaats hier beschrijvingen van diverse onderhoudsklussen voor de Range Rover P38
Plaats reactie
007naval
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:55

batterij loopt leeg / range rover p38

Bericht door 007naval »

voertuig: Range Rover P38 2.5 DSE - bwj: 2000

Ik heb de test gemaakt met alle zekeringen verwijderen en de multimeter tss de +pool en de klem.
meetresultaten geven volgende verliezen weer;

Hoofdzakelijk probleem zekering;
MAXI 1 - 60A (motormanagement, is dit de BCMN?)
verbruik van 0,54

Een normaal verbruik hoe ik hier verneem;
Fuse 29 - 10A (deel van de luchtvering)
verbruik van 0,24 - gedurende 10sec en valt weg dan

Klein verbruik op;
MAXI 5 - 60A
verbruik van 0,04 = te verwaarlozen.

In de handleiding is van zekering MAXI 1 niks te vinden van details.
Iemand een idee wat dit allemaal inhoud en hoe ik verder dit probleem kan verhelpen??

Alsook merk ik op dat in MAXI 2 - 50A, geen zekering zit, nochthans zie ik pinnen zitten, dus geen lege houder.
Kan iemand mij dit adhv een idem p38 - DSE eens bevestigen of hij daar 1 zitten heeft?
INgeval daar één moet zitten zou het wel straf zijn dat alles toch werkende is...
27426E4CB70BDEC2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
007naval
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:55

Re: batterij loopt leeg = probleem gevonden en nu?

Bericht door 007naval »

update 26/02 13uur

deze morgen de test uitgevoerd adhv een youtube movie.
Voor een correcte controle dien jeje motorkap te sluiten anders blijft je BECM actief en heb je constant een verlies !
Dus op deze manier effe te ganse test doorlopen.

Multimeter tss de pool bat en de klem
motorkap dicht
wagen afsluiten: verbruik 0,56A
na ongeveer 2minuten : verbruik 0,01 a 0,03A

wagen openen: verbruik max 3A (verlichting enz gaat dan)
verlichting valt uit: verbruik 0,56A
na ongeveer 2 minuten : verbruik 0,01 a 0,03A

Het grote verlies van 0,86A was dadelijk verminderd naar 0,56A, enkel en alleen door de motorkap te sluiten!!

Maw veel verlies heb ik blijkbaar niet, tenzij deze BECM toch soms geactiveerd word en zo na een week (of 2) de accu te zwak gemaakt heeft...
Rangie4fun
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2012 22:01

Re: batterij loopt leeg = probleem gevonden en nu?

Bericht door Rangie4fun »

Hi 007naval,

IK heb deze winter(vakantie) dit probleem ervaren (RR 2.5 DSE, 2000) en ben thuis eens op zoek gegaan naar de oorzaak.
Tijdens het nameten kwam ik op dezelfde (correcte) waarden die jij beschrijft. Niets aan de hand zo leek het. Echter na het lezen van deze site http://www.rangerovers.net/repairdetail ... drain.html ben ik met de handzender van een andere auto gaan proberen terwijl ik de ampere meter op de Range had aangesloten. Guess what: nadat de BECM "in slaapstand" (0,02A) was gegaan drukte ik op de handzender van een Audi A3, en jawel hoor de BECM wordt weer wakker :? en meteen weer 0,54A gedurende 2 minuten. Op de drukke parkeerplaats tijdens de wintersport is hij dus veel wakker geworden en zo is de accu dus ook leeg geraakt. Volgens bijgevoegde site zijn er ook andere oorzaken die de BECM wakker maken zoals garagedeuropeners, deurbellen, zendamateurs etc. De remedie zou kunnen bestaan uit het plaatsen van een andere RF ontvanger met part number YWY500170. heb dit zelf nog niet gedaan, maar ben het wel van plan.
Misschien dat je nog iets kunt met deze info.
groet
007naval
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:55

Re: batterij loopt leeg = probleem gevonden en nu?

Bericht door 007naval »

Hello Rangie4fun,

dankje voor uw reply.
Ik heb niets meer ondernomen en idd het blijkt dmv een andere RF ontvanger niet meer zo te zijn.
Anderzijds heb ik dit even opgemaakt en gezien dat er bij mij reeds een goede type van RF ontvanger inzit... dusja, veel veranderen is niet meer aan de orde denk ik.

Wat storingvelden betreft, ai ai , bij ons staat er een ook een Audi A3 (lol) en een sectionaal poort enz... moet wel even meegeven dat ik tijdens mijn laatste test op de verschillende sleutels heb gedrukt, Audi/Mercedes/poort enz... en deze kwam niet meer tot leven. WoningAlarm enz heb ik niet liggen matchen met de wagen.
Denk dat mijn batterij simpelweg ver op haar einde is en ik deze toch voor de winter ga veranderen. Wagens staat nu ongeveer continue aan de druppellader dus vertrekken kan ik altijd ;)
Op verplaatsing vertrekken kan soms effe duren, na een klein schietgebedje komt dat (voorlopig) nog goed.

ahja, ik heb mijn retour leidingen van de injecteurs vernieuwd voor de hotstart op te lossen, het is beter maar opgelost is het niet....
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: batterij loopt leeg = probleem gevonden en nu?

Bericht door jeroen »

hallo

meestal is dit probleem op te lossen om van de receiver antenne een heel stuk af te knippen.Dat er ongveer
een cm kabel nog uitkomt.Dan ontvangt hij normaal gesproken geen foute signalen.Enige is dat je wel met je handzender
dicht bij de receiver moet staan om hem te open of te sluiten.Heb het bij een tiental rr gedaan en het helpte bij ze allemaal.
succes
Plaats reactie